Gå til innhold

Graco Logico S bilstol. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter barn nr tre om 8-9 uker, og lurer fælt på bilsete..

Har to barn som sitter på sånn pute med rygg og må sitte i 3-punktsele.. Så den nye må sitte i midten i bilen, og der er det bare 2-punktsele...

Har funnet ut at Graco Logico S kan festes med 2-punktsele og har kommet bra ut i test. Vi kan forresten mest sansynlig heller ikke bruke base, fordi det er en sånn klump på gulvet i der, og sånn jeg skjønner det må det støttebeinet ha flatt gulv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veldig godt sete, og bra merke.. MEN kan du ikke bruke base, kan du jo ikke feste det med 2 punkts sele lenger.. er jo det som er poenget, at man kan feste basen med 2 punkts sele. men skal man ha babysete uten base må man uansett ha 3 punkts sele:) finnes ingen babysete man kan bruke 2 punktssele på utenom acta graco duologic, og da har man det støttebeinet igjen:)

Skrevet

Du kan fint ha støttebeinet nede på den "humpen" i midten. Det er bare basen du kan feste med 2-punkt sele uansett.

Setet er forresten kjempe fint, bra og ungene har likt seg godt i dette. Vi har også kjøpt trilla som man kan feste setet på til korte turer ut av bilen mens babyen sover... =))

jeg ville heller gått for Graco Logoco S fremfor Duologic!!!

Skrevet

Kjempebra bilstol! Jeg anbefaler også trilla du kan kjøpe i tillegg, genialt å plassere bilstolen på for korte turer inn på butikken el. I tillegg er den en genial trille til senere..

Skrevet

ok..

takk for oppklaringer!!!

jeg forstod det sånn ut fra det jeg leste at man kunne feste det med og uten base, og i både 2-og 3-punktsele... stod ikke noe om at man måtte ha basen for å bruke 2-punktsele...

og man kan bruke basen med støttebein ned på den klumpen i midten altså? da løser det jo alle problemer.. for jeg vil jo helst ha med base...

hmmm... tror vi må ut og kjøpe sete så jeg vet det er i boks!!!

Skrevet

det står nok ikke noe om det, fordi stolen er jo ment til å brukes hovedsaklig med base, siden den selges i pakke..men det står jo på bruksanvisningern hvordan man fester babysetet uten base, og da ser man jo med en gang at man må ha 3punktssele..

altså, leverandøren til acta graco sier at man helst ikke skal ha støttebein i midten om man har en opphøyning der. somregel er det ikke plass, dvs støttebeinet er for langt. men hovedproblemet er at den opphøyningen ikke er like sikker som gulvet i bilen, den kan rett og slett knuses i en kolisjon.

det var vertfall dette jeg lærte på bilstolkurs hos acta graco for 1år siden.

Skrevet

ja det er det jeg er redd for skjønner du....

men vi må jo ha babysetet i midten, og har kun 2-punktsele... og det er helt umulig for oss å kjøpe ny bil....

så ikke lett dette.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...