Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Er det 2 stenger under som man skal feste i isofix basen? Vi har ett sånt sete fra førsteman, og vi brukte da sete uten isofix basen, festet kun med belte, men nå har vi kjøpt isofixen til. Skulle montere det ista, men det er jo ikke de stengene under sete som man skal feste det med... Og vi kan ikke huske at vi har hatt det heller.. Får man isåfall kjøpt de løst??
Mamma Mim Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Du har ikke stolen som kom før Cabriofix da? Vi har den nemmelig, heter bare Maxi Cosi Cabrio og denne er uten den metall-stanga under.
Mamma med to søte små Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Er nok den gamles stolen dere har, å de stengene kan desverre ikke kjøpest løst...
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. mai 2009 Nei, seriøst?? Huff, og jeg som har kjøpt den basen nå og greier.... Men når vi snur setet, så ser vi hvor de stengene skal stå da.. Er det som er så rart..
Arb.ledig husmor Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Ser det ut som det har vært sånne stenger der da? Uansett, vi trenger en base t vårt sete ;o)
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2009 Ja, har sjekka en del på det sete ikveld, og det er helt identisk med capbriofix sitt.. Men vi hadde 2 metallstenger liggende, 12 mm som vi faktisk skrudde på under, og det passet perfekt til basen:o) Ble så glad jeg nå.. Så for meg at vi hadde kjøpt en helt ny base uten grunn, måtte kjøpt nytt sete isåfall da.. Men da ser det ut til at det ordner seg ) Men snodig de har laget setet sånn under, uten at det går å kjøpe stenger til da...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Har dere selv skrudd på uorginale metallstengene under setet??
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2009 Ja, men de er helt like, og like tjukke som de skal være.. Så isofixbasen lyste grønt, og alt var riktig:o) Men da skjønner jeg ikke hvorfor de hadde lagd ferdig hull osv under det setet, når det ikke skal være med stenger.. hmm
Mamma med to søte små Skrevet 11. mai 2009 #9 Skrevet 11. mai 2009 Tror nok jeg ville forhørt meg med leverandør før dere begynner å tukle med bilstolen selv. Det kan jo faktisk være farlig. Om stengene passet perfekt, så kan de jo kanskje løsne i evnt en kollisjon, å da fyker jo bilstol og baby.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. mai 2009 Hmm, ja, vi kan jo ta med alt til babyshop å høre der.. Men de blir jo skrudd fast på akkurat samme måte som de blir på cabriofixen da... Var jo skruehull og alt klart der liksom..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Ja, men det må være riktige skruer og skruehull osv... Ta kontakt med butikken, dere... Man skal aldri begynne å skru selv på seter... Hvis de stengene ikke var orginalt på det setet skal heller ikke stengene monteres på selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå