Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått min første jordmortime om ca halvannen uke. Litt treg (?) til å komme i gang da jeg snart er i uke 17, men.

Hva med dere, hadde dere med dere mannen/samboeren til denne første timen? Er det noe nyttig/interessant for begge parter?

Fint om noen som har noe erfaring om dette kan si et par ord :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk alene. Timen gikk ut på å veie meg, ta test av urinen som jeg hadde med, og småprate litt om ting som jeg lurte på. Hun målte ikke magen min,hun sa at det ikke var vits siden jeg bare var 17 uker på vei. Så fikk jeg hørre hjertelyden til barnet, men hun sa at hvis hun ikke fant den med en gang, ville hun ikke stresse med å finne den. For det var ikke nødvendig å hørre den. Men hun fant den med en gang, så det var kjekt for meg. Ellers så gav hun meg noen brosjyrer, skrev litt på det helsekortet som jeg fikk utdelt første gangen. ellers gikk timen ut på å snakke om ting som jeg lurte litt på. var ikke nødvendig å ha med noen andre nei synes jeg.

Skrevet

Har vært alene på alle jordmortimer og legekontroller. Kona er med hver gang vi har ultralyder, er jo det som er morsomt. =)

Har ikke syntes jordmortimene har vært noe i nærheten av nyttige verken for meg eller andre... jordmoren min er en ku. Timene hos fastlegen er nyttige rent helsemessig, men har ikke følt at det var noe must å ha med partner.

Skrevet

Jeg hadde første time hos jordmor i uke 15 eller noe, da var samboeren min med, vi fikk høre hjertet lyden og slikt, så snakket vi en del om forskjellige ting.

så fylte samboeren min ut en slik farsskaps greier som hun skullle sende inn etter vi hadde vært på UL.

Jeg syntes det var litt deilig at han vet hva som skjer hver mnd når jeg er hos jordmor eller hos legen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...