Gå til innhold

Hvorfor kan ikke den satans ungen ta puppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini nekter å ta puppen noen ganger, andre ganger går ammingen helt supert. Men det blir oftere og oftere at kreket ikke vil ta puppen. Bare strekker seg ut så lang h*n er, spenner ALLE musker i kroppen og begynner å niiiiiiiiiigrine. Skjønner ikke hvorfor, for sulten er h*n jo. Så fort flaska kommer så naaaaamnam.

Jeg blir helt oppgitt. Føler meg mislykka og helt jævlig. Blir så frustrert og alt. På toppen av "vil ikke ha puppen" dagen så kom mensen.

Herregud...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten så hadde jeg sluttet med pupp, gått over på flaske.

Du kan pumpe for at babyen skal få morsmelk

Skrevet

Den satans ungen? Kreket? Kanskje "kreket" merker motviljen din overfor han/ henne, og derfor nekter å ta puppen.

Skrevet

Kanskje det er fordi du fikk mensen? Jeg har lest at melken kan smake annerledes når mensen kommer tilbake.

Hvor gammel er mini? Om det utvikler seg til å alltid være sånn kan det kanskje være like greit å gå over til flaske. Jeg vet at jeg lovte meg selv etter førstemann og aldri kjempe så hardt som jeg gjorde med ham med et senere barn. Det viktigste er at de får mat.

Og ikke bry deg om at de andre over her ikke forstår utbruddet ditt. De har sannsynligvis ammet unger uten problemer.

Skrevet

Annie 16:42 her. Jeg ammet såvisst ikke uten problemer. Det var brystskjold og blod og betennelse og grining, og da ungen var 3 mndr nektet hun å ta puppen fullstendig. Det falt meg da aldri inn å kalle ungen min for "satans unge" eller "kreket" av den grunn.

Skrevet

Merker på mini mi at hun ikke iker pupp og melk like godt rundt mine mens-dager. Men hun liker ikke mme heller da, så da har jvi bare måtte dulle med henne og vente til hun ble skikkelig sulten og tok pupp uansett hvor "surt" hun syntes det smakte:P

Skrevet

Det at du gir flasken er nok mye av grunnen. Melken kommer mye lettere fra flasken enn fra puppen, og babyen slipper dermed unna tung suging.

Har du prøvd sånn nesespray til deg selv, som letter ammingen? Tror den heter noe slikt som Oxytocin.

Og begynner du å "fikse" ammingen med flaske, så har du egentlig tapt hva amming angår....

Skrevet

En mamma som kaller barnet sitt en satans unge burde kanskje overlate ammingen til en annen mor med melk i puppen.

Skrevet

Hadde det likedan med vesla...

Men der viste det seg at hun hadde kiss noe som resulterte at hun fikk vondt ved amming.

Kanskje du burde la en manuellterapaut ta en kikke på babyen din?

Skrevet

Derer supermødre her inne som reagerer så kraftig på ordbruken, dere gjør vel alt perfekt dere og er aldri sliten og frustrert...?

Jeg vet godt hvordan det er å ha en unge som vrir seg vekk fra brystet, skriker hele døgnet og aldri lar seg roe, og det er faktisk ganske slitsomt..

Min gutt ble bare verre og verre og til slutt etter mange runder på legekontoret viste det seg at han faktisk var allergisk mot melk. (ja allergisk mot morsmelk og...)

Helsesøster var skikkelig bitch for amming var alltid best mente hun.

Han tålte heller ikke morsmelkerstatning og utviklet allergi mot spesialmelk etterhvert og. Når han var nærmere året kuttet vi ut alle forsøk og han har faktisk vokst opp på juice, vann og rismelk, og fått tilskudd av calsium i tablettform..

Det er ikke alltid det er forde mor gjør noe feil at ammingen ikke fungerer.

-Og er man sliten nok og går på 5-6 døgnet uten noe søvn så er det et under at det ikke klikker fulstendig. Å kalle ungen for satans unge på et nettsted er nok ikke den verste reaksjonen jeg har hørt om...

Skrevet

Når jeg skrev satans unge og kreket var jeg ganske så frustrert. Jeg unnskylder det ikke for der og da mente jeg virkelig at ungen min var ett krek. Jeg har prøvd alt. Nesespray, varm klut på puppen rett før hu får den. Har hatt tette årekanaler +++. Jeg har gjort ALT jeg kan for å ha nok melk til mini. Også nekter ungen å ta puppen. Så da jeg skrev det så hadde jeg hatt skriking i flere timer og mange forsøk på amming, men mini ville rett og slett ikke. Ga flaske til slutt, men syns det er så vanvittig dumt å gi flaske når spruten står ut av puppene til slutt. Og nei, det kom ikke så mye at mini ikke klarte og få unna før det kom mer. Mini prøvde ikke engang og det ble for mye så da bare spruter det ut av seg selv. Vondt og jævlig er det og.

Lite søvn og MYE surving og at huset ser ut som en utedass hjelper ikke på. Og da jeg så at jeg hadde fått tante rød på besøk i tillegg sprakk det bare. Rett og slett.

Tusen takk til de som forstår :) Jeg prøver virkelig å være rolig og jatte med ungen, men nå, etter 10 dagen med konstant surving og puppenekt er jeg på kanten til å bli gal. Skjønner ikke hva jeg gjør galt, eller hvorfor mini ikke vil bli amma. Kan ha noe med at tante rød kom, men mini har vært sånn engang før. Men da gikk det over etter 3-4 dager.

Skrevet

Du annonym 17.39. Manuellterapaut? Kiss? Hva er det ? Aldri hørt om det jeg.

Setter pris på om du svarer :)

Skrevet

Les her

www.kiss-kidd.no

Skrevet

¨Hun hadde en blokkering i de øverste nakkeleddene som gjorde at hun ikke hadde like stor beveglighet..Og det gjorde vondt for henne å vri hode til sidene, derfor hun skrek ufattelig når jeg prøvde å gi pupp..Og ble desverre flaskebarn i en alder av 2 mnd...Hun var også generelt skikkelig urolig og skrek masse de først mnd.

Men vi fikk beskjed at det bare var kolikk på hs og at det ville gå over ,selv om jeg selv hadde mistanke om kiss så avfeide de det..

men tok uansett kontakt med manuellterapaut når hun nærmet seg 3 mnd og angrer ikke på det..hjalp veldig med behandlingene..

Men hadde da ikke ammet nesten 1 mnd..så jeg fikk ikke reddet ammingen..

Det skader ikke for din del å la en manuellterapaut ta en kikk på bebisen din.Det er gratis, jeg fikk tom dekket reiseutgifter.

Lykke til..

Hilsen anonym 17.39

Skrevet

Tusen takk for svar :) Da skal jeg jammen gjøre det i morgen.

Skrevet

De aller fleste har et helvetes satans unge-krek fra tid til annen.

Helt normalt å føle det sånn!

Skrevet

Hvis du har gitt han mye flaske før, eller kombinert det, så kan det hende at han skjønner at maten kommer fortere på flaska. Hvis man gir mye flaske, blir ungen mye "latere" og gidder ikke ta puppen fordi ungen må streve mer for å få ut noe, og det tar lengre tid. Med flaska kommer det mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...