Gå til innhold

Jeg er deppa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av at ungen NEKTER å ta puppen, lei av å krangle med sambo vist jeg vil trene i en eller to timer og han må ta vesla, lei av å måtte passe på ALT i huset, som vasking av flasker, hus, klær, henge opp, få bilen på service, betale regninger, masse, mase og mase på at sambo betaler regninger, osv. Slapper jeg av èn dag ser det ut som ett bomba irak hus her og INGENTING blir gjort.

Arg!

Dagens surving..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn jeg ALLTID har hatt det, men jeg er alenemamma!!

Skrevet

Ja,stakkars deg som er alene mamma. Det har du valgt selv.

Skrevet

De ukene sambo var borte var helt fantastiske syns jeg pga da var det bare meg selv jeg hadde å ta hensyn til! Og rydde etter, ikke minst.

Noen alenemammaer tror alltid at de har det så mye verre enn de som er i par. Det er ikke alltid det stemmer kjære deg! Leit å høre at du er alenemamma, for all del. Men det kan faktisk hende at andre også har det tøft, selvom dem ikke er alenemamma.

Akkurat som om noen tror at bare man bor med en mann så har man det så fantastisk fint.

Jeg elsker samboeren min og har ingen planer om å gå fra han. Jeg skulle bare inderlig ønske at, siden vi er to, så kunne vi ha vært to om ryddingen, ting å huske på og alt det andre. For akkurat nå føler jeg meg som en alenemamma, bare at jeg er sammen med bf.

Skrevet

Så gjør noe for at det skal bli bedre, da vel!

Skrevet

hehe, ja skjønner deg godt!

skal jeg klare å holde det noenlunde ryddig å greit her må jeg holde på hele dagen! hver dag!

kan ikke ta en dag fri, da hoper det seg alle steder..

men men, sånn er det når en har valgt å ha så mange barn (+ en samboer som sjeldent er hjemme..:)

koser meg lell:))

Skrevet

Ja, hva da?

HI

Skrevet

Det går vel an å snakke med typen? Forklare at det skal våre sånn og sånn, og at han ikke kan sluntre seg unna.

To om å lage barn og to om å passe.

Sett opp fordeling på f eks husarbeide som han skal ta i helgene, eller om du vil prioritere en fast "frikveld" hvos han må være hjemme.

Ingenting blir bedre av seg selv, man må kommunisere og prate sammen.

Skrevet

Vi har kun en vi da. Og mannen er hjemme hele tiden pga, han ble oppsagt fordi han kom så ofte for sent på jobb. Skrev ett innlegg tidligere her i vinter om hva man skulle gjøre med mann som bare sov, selvom klokken ringte. Til slutt gadd ikke jeg å stå opp for å vekke han når jeg hadde vært våken hele natten og akkurat fått sovnet. Så det endte med at han ikke har jobb og er hjemme hele dagen. Eller, han er jo med kompiser og sånt da i ny og ned. Og det er greit. Men han GJØR jo INGENTING i løpet av dagen. Om han sover fordi han har tatt vesla noen timer så rydder jeg. Sover jeg fordi JEG har tatt vesla noen timer så spiller han!!! WHY??? OMG

Som regel så koser jeg meg med å rydde og gjøre husarbeid. Men NÅ syns jeg han kan begynne å gjøre noe han og. Spess, når han også er hjemme hele dagen!

Skrevet

Hehe. Noen tror tydeligvis vi ikke har prata sammen her da. Vi har tilogmed satt oss ned og laga plan over hvem som gjør hva hvilken dag. Funker det? Nooooope! Vi har også avtale om at jeg skal trene to dager i uka. Passer det at jeg får gjort det? Neeei. Har prata om at planen skal funke flere ganger. Men det gjør den ikke. Han sier jeg kan ta ungen med meg på trenings senteret når jeg skal dit.

HI

Skrevet

Så si det til han, da vel!

Når du har godtatt det så lenge, skal det litt til før han skjønner sånne ting av seg selv! De er ikke tankelesere heller.

Han høres jo litt i overkant lat ut spør du meg. Men det kan vel fikses på det også.

Skrevet

Hvordan mener du at jeg har valgt det selv???

Kan du fortelle meg det???

Skrevet

For en klovn han hørtes ut som altså!

Stå på krava. Når det er avtalt at du skal på trening, går du bare. (så sant han er hjemme, da.. He he..) Og ungen skal ikke vær emed deg på trening!

Når det gjelder husarbeid, får du mase til han begynner å gjøre det av seg selv. Og da mest sannsynlig fordi han er lei maset ditt :-))

Si til han at du ikke maser fordi du vil, men fordi dere har en avtale som han ikke følger.

Og skryt av han når han er flink. (mannfolk er som store barn innimellom :-)

Skrevet

anonym 16.27 var til anonym over her som har en hjemmeværende samboer..

Skrevet

Skjønner deg GODT hi.

Og veldig ofte tror jeg det er lettere å være alene, for da er det i det minste en mindre å rydde etter. Han her hjemme bare slipper fra seg klær over hele huset, hadde aldri falt han inn å sette på klær, eller henge opp og brette dem, og setter bare fra seg brukte fat og kopper der han har spist. Har prøvd å rydde som vanlig og konsekvent la hans ting ligge, men han legger søren ikke merke til det engang!! Hadde håpt han tok poenget, men nei.

Og ber jeg han om å gjøre noe, så blir det gjordt på kortest mulig tid med minst mulig innsats:

"Kan du brette klær?" Resultat: brettet uten å sortere til hvem som eier dem, men lar dem ligge på stativet eller badegulvet.

"Kan du sette på poteter?" Resultat=uskrelte, uvaskede potetere i altfor lite vann uten å sjekke om de blir ferdig.

"Kan du stelle gutten for natten?" Resultat=ungen i seng uten å vaske han rundt munn, fingre og nedentil, kun rask tannpuss og uten flux.

"Kan du ta stua?" Resultat= rydder det mest synlige, ingen støvtørk, vask av gulv eller støvsuging.

"Kan du handle litt mat?" Resultat=uten handleliste blir det bare tull, med handleliste kommer han hjem med kanskje 75%.

Jaja.

Skrevet

He he... Utrolig bra.

Lurer på. .:

Har disse mannfolka bodd alene noen gang? Eller var det rett fra mor til deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...