Gå til innhold

Bleiebøtte - good or bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en gammel debatt via artikkel om unyttige ting til babyen på Klikk.no:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/5016950

Hadde planlagt å skaffe meg Barnas Hus' og Reflex sin bleiebøtte, men lurer på om det er så lurt. Den blir garantert stående på varmekabler på gulvet...

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår vel ikke helt poenget, men mange liker det. Der er en sort som har et mellomrom under slik varmekablene ikke gjør hele greia til en kompostbinge. Vi fikk en gratis, men gadd ikke å kjøpe refil og den ble nesten ikke brukt.

Skrevet

Jeg ser på bleiebøtte som en unyttig ting, men vi bor i blokk og har jo søppelsjakt rett utenfor døra og kan jo derfor få kastet bleiene ganske umiddelbart. Er sikkert verre for dem som må langt for å få kastet bleiene.

Skrevet

Over mitt lik...! Hehe... Neida, ikke så ille, men skal aldri ha den dritten i hus igjen nei! Etter en stund begynner det å stinke, uasett. Vet mange sier at deres stinker ikke, men det er fordi de er så vandt med lukten selv at de merker den ikke lenger, jeg kjenner det med en gang jeg kommer inn døren til de som har bleiebøtter, det stinker noe helt grusomt. Ikke nødvendigvis av bæsj-bæsja, men av en søtlig ekkelt lukt (som er på disse posene) som har en svakt bæsje-eim i seg. *grøsser* Greit de første 3-4 mnd'ene, men etter det...uff nei. Og varmekabler forværrer lukten!

Ville heller kjøpt meg noen ruller med hundebæsjposer, og så lagt bæsjebleiene i dem. I starten lukter ikke bæsjen noe sørlig hos babyene, i hvertfall ikke de som blir ammet, så da holder det å tømme dem ut en gang for dagen. Med større babyer og smårollinger, bør en gå ut med posen med en gang.

Skrevet

Kjøpte når vi skulle ha førstemann... ble brukt i ca 2 mnd,... har aldri brukt den noe mere... lukter dritt med engang av den... ikke noe å bruke penger på... lover deg...;)

Skrevet

Kommer litt an på hvordan man bor. Vi bodde i 5. etasje uten heis med nr. 1. Ville aldri klart oss uten! Har aldri hatt problemer med at det lukter heller...

Skrevet

Vi sverger til bleiebøtte :-) Hadde først Tommee Tippee, men så fikk vi en gratis Angelcare, og liker den mye bedre. Enklere, den kan hånteres med en hånd og man slipper å "vri" for hver bleie. Dessuten bruker den betydelig mindre plast enn den andre. Den lukter ikke, men vi har ikke varmekabler, og har to bleiebarn så vi tømmer den jo ganske ofte.

Skrevet

Takk for respons alle sammen. Helt klart at vi dropper bleiebøtte :) Vi har hund så går forbi søppelbøtta ute mange nok ganger i løpet av en dag til få dem ut fortløpende og i krisetilfeller har vi hundeposer. Og nå vet jeg hva den søtlige ekle lukten jeg har kjent i noen leiligheter er. VIL IKKE HA HOS OSS! ;)

Skrevet

Storebror er litt over 2 år, og vi har brukt bleiebøtte hele tiden - storfornøyd. Har varmakabler, men bøtta står oppå badevekta. Har den gratisbøtta fra Reflex.

Skrevet

Tro meg, den lukter garantert for andre enn dere! ;-) Har flere venninner med barn som har dette og som påstår at det ikke lukter. Sier ikke noe jeg, men jeg kjenner godt den søtlige stanken jeg! Uansett er jo ikke det noe dere skal bry dere med sånn sett om dere er fornøyd, men vær osb på at andre nok lukter det godt selv om dere ikke gjør det :-)

Skrevet

Det er ikke hos alle det lukter.. Vi har hatt folk på besøk, mens vi hadde bleiebarn som lurte på hvor vi kastet bleiene etter bruk. For ikke kjente dem lukten av bleiebøtte og så ingen søppelbøtte. Så da viste jeg den, og de ble overrasket.. :o)

Skrevet

Bleiebøtta her er over 2 år og den stinker ikke så lenge den er lukket. Skal bytte den ut nå.

Badet er i andre etasje og jeg gidder ikke gå ut sommer som vinter for å hive den ut i søppelet assa!

Konklusjon her: Good.

Skrevet

Ja, jeg ble ikke så veldig mye klokere av dette :) Uansett, tror jeg venter til etter fødsel og ser an behovet... Takk for alle innspill!

Skrevet

Vi har brukt bleiebøtte i tre år... nå blir den lite brukt fordi vi kun bruker bleie om natta, og det stinker når vi åpner lokket men lukter ikke utenom... Men så har ikke vi varmekabler heller da...

Vi må ned til veien med søpla, og jeg hadde IKKE klart meg uten den.

Skrevet

Hei!

Jeg brukte den lite i begynnelsen når jeg fullammet. Men siden vi begynte med fast føde og bleiene begynte å stinke, bruker jeg den kun til bæsjebleier. Har den Angelcare som jeg fikk gratis på Reflex. Synes ikke det lukter noe av de posene og den holder "godt" på lukten selv om den står på gulv med varmekabler....! Om den begynner å lukte kaster jeg den! Verre er det ikke. Og så lenge jeg kun legger bæsjebleier i den varer posene også lenge....!

Jeg er veldig glad for å ha den ihvertfall (selv om jeg var fast bestemt på at det ville være unødvendig først.....)

Skrevet

Blir jo bare mer forvirra av denne tråden jeg :) Så forvirra at jeg for sikkerhets skyld tok med den gratis bøtta da jeg var på Barnas Hus i dag. Rapport følger når den er utprøvd litt ;)

Skrevet

Her stinker det kun når vi stapper en bleie nedi, eller skal skifte pose. Har en slik do-lukter i bunnen på bøtta, så det lukter vaskemiddel på badet hos oss....(en sånn såpebit i en holder, hvis dere skjønner hva jeg mener. Anbefaler det hvertfall!)

Vi har den ikke på varmekabler.

Skrevet

jeg skal prøve ivertfall, får jo en gratis på fx barnas hus, så hvorfor ikke;)

Skrevet

Hurra for bleiebøtta her i huset ;)

..Sånn bare for å ha sagt det, den "gamle" varianten Angelcare ,med blått flatt lokk er myyye bedre enn den nye som er nå. Vi skaffet oss gratis bøtta for snart 2år siden, og nå med andre baby på tur, "snek" jeg meg til ei gratis bøtte til. Men ble skikkelig skuffa.

Denne nye varianten har hvitt lokk som står på skrå. Og er mye spinklere i materialet enn den gamle. Vi har brukt den nye i ca2mnd(samtidig med den gamle)..

-lokket har allerede blitt skeivt,

-lukta siver lettere ut på denne..

-Tungvindt å sette sammen delene,øvre del av bøtta vil liksom ikke treffe sammen med nedre del.(altfor tynn plastikk/lealøs)(merkes hver gang man skifter i bøtta)

Den "gamle" bøtta er fortsatt like hel..

-lett å legge bleier nedi med en hånd..

til og med minsten på snart2år legger bleier oppi uten problem.(på den nye har han problemer med å få dytta nedi bleien)

Så ikke skjønner jeg hvorfor de "oppdaterte" bøtta si til det værre.

..MEN den "gamle" er gulle-god og er daglig i bruk,og vil fortsatt være det til nestemann også. (På golv med varmekabler ja ;),pga posen inni ligger ikke ned mot golvet før det er nok bleier i den, så da er det bare å skifte på bøtta før posen rekker helt ned.)

jaja nok fra meg hehe.. ble sikkert masse rot her.. soooove nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...