Gå til innhold

forebygge influensa/forkjølelse??? er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker jeg begynner å få vondt i halsen, kroppen og føler meg groggy, hvordan kan jeg forhindre at jeg blir syk nå?? skal noe viktig neste helg og må ikke bli syk!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke forhindre en influensa eller forkjølelse. Disse kommer av et virus, og det er for seint å hindre kontakt når du begynner å føle deg dårlig.

Det du KAN gjøre nå er å kjøre i deg en kjempedose C-vitamin gå til køys i ei VARM seng og svette godt ut. Er det en forkjølelse du har fått i deg, kan du da regne med at denne går over på mildeste måte.

Vet godt at leger sier virkningen ikke kan bevises. Vet også at dette ikke virker for alle, men har selv god erfaring. Og flere med meg. Og du har uansett lite å tape. Kuren er jo ikke skadelig.

Så skaff et par liter appelsinjuice, drikk deg utørst og kryp til køys....

Skrevet

Tar du noen spiseskjeer tran, blir virkningen enda bedre. Tranen hjelper deg til å svette ut. Men ikke overdriv: Heile flaska kan gi både ødelagt laken og lettere forgifting.

Skrevet

Det går nok an å forebygge, men er ikke lett å forebygge det totalt, ellers må man jo bli helt manisk. vaske seg hele tiden og sterilisere alt. Til og med da kan man bli forkjølet eller få inluensa.

Jeg tror det er bedre å være litt forkjølet innimellom for å styrke immunforsvaret mot hardere sykdommer.

Jeg har aldri brydd meg så mye om å passe meg for å ikke bli forkjølet eller syk, og jeg har ikke hatt feber eller influensa på 12 år. Og er ganske sjelden forkjølet.

Jeg har inntrykk av at de som hele tiden skal passe seg for å bli syk, er de med dårligst immunforsvar.

Hvis du allerede føler deg groggy, så har du allerede fått smitten i deg og da er det ikke så mye å gjøre. Men du kan jo lindre det selvsagt, med paracet og pastiller og alle slags kjerringråd som måtte finnes.

God bedring! :)

Skrevet

Spørs nok om det ikke har kommet for langt nå, slik du beskriver det. Men med det samme jeg kjenner antydning til vondt i halsen, hiver jeg i meg..........f.... hva heter det igjen da? I allefall kjøpes den på apotek (og i enkelte dagligvarer) og den inneholder svarthyllekstrakt. Svarthyll har en utrolig god effekt på forkjølelse! Så andre kan si hva de vil om at ingen ting hjelper; det hjelper for meg i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...