Gå til innhold

Navnefest... Hva hadde dere på døtrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt skjorte og en slags dressbukse på guttene når de hadde navnedag rundt 5 mnds alder. Vi hadde bare navnedag hjemme hos oss, ikke noen sermonier, men med pent dekket bord, koldtbord, kaker osv.

Dere med jenter, hva hadde dere på dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi hadde på seg dåpskjolen jeg hadde når jeg var liten. mange av de andre hadde også dåpskjoler!

Skrevet

Planlegger du allerede navnedagen hennes? Er hun ikke fortsatt i magen?

Skrevet

Nei, ikke akkurat, hehe... Bare er i litt dårlig form og blir sittende her, så da kom jeg til å lure på det etter et annet innlegg her. Hva har man på en jente når man ikke vil ha dåpskjole? Vanlig finkjole, noe annet? Er ikke akkurat snakk om planlegge ;-)

Skrevet

Vil ikke ha dåpskjole siden vi ikke døper :-)

Skrevet

Det er vel mye enklere med jente enn med gutt? Det finns jo uendelig mange fine kjoler i alle butikker:-) Ser alltid mange fine kjoler når jeg prøver å finne penklær til gutten min...

Skrevet

Godt mulig det, har ikke sett så mye jeg ville tenkt på å bruke til navnedag tror ejg, men det er kanskje årstidbetinget? Nå har jeg bare sett på klær i str 56 da, og der har de kun bitte litt sommerkjoler, ikke noe finkjoler av det jeg har sett. Godt mulig de har mer i de større størrelsene eller mot jul igjen :-) Dessuten har jeg oppdaget at veldig mange kjoler av en eller annen totalt idiotisk grunn har knapper på ryggen!?! Går jo ikke an å ha noe slikt på en stakkers baby, må jo være ekstremt ekkelt å ligge på knapper...? Så er i grunnen litt skuffet over utvalget på jenteklær til de minste jeg, trodde det skulle være så veldig mye til små jentebabyer, men det er faktisk ikke det...

Skrevet

Eldstejenta som var 2 mnd hadde dåpskjole.

Minstejenta som var 10 mnd hadde bunad/festdrakt.

Skrevet

He, he... Naboen her bestilte dåp før barnet var født, så det går ann....

Skrevet

De jeg har vært på navnefest til har hatt på seg penkjole, og dåpskjole har vært skikkelig tabu:)

Skrevet

Vi hadde navnfest for snuppelure i går. Hun er 7 1/2 mnd og jeg hadde kjøpt en fin kjole på Monsoon til henne i mars som hun brukte i går. De har stort utvalg i søte kjoler hele året :)

Skrevet

Hvor ligger den butikken da? Nærmeste by er Bergen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...