Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg sette en ekstra søppelsekk ved siden av søppelkassa som de tar med seg ved søppelhenting i morgen (den ekstra sekken i tillegg til den oppi kassa)?

Jeg har en ekstra søppelsekk som vi ikke brukte da vi var borte i to uker (det lå to søppelsekker i kassa da vi kom hjem og jeg tok vare på den ene). Dette er en vi har fått av søppelfolka (unnskyld navngivningen, men jeg er ikke sikker på korrekt yrkestittel), med kommunenavn og alt.

Tar de med seg den og, hvis jeg setter den ved siden av? Har blitt mye søppel denne uken med tre bleiebarn istedet for ett, pluss ekstra matavfall osv som det gjerne blir når vi er flere.

Jeg mener, i og med at de ikke hentet noe søppel hos oss den uka vi var borte, har vi jo en ekstra sekk "til gode"?

Noen som vet?

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de gjør nok ikke det. Du må kjøpe en ny ekstra søppelsekk. Finnes egne for dette. Fås kjøpt på bla bensinstasjoner tror jeg.

Skrevet

Der jeg har bodd hvor det har blitt brukt søppelsekker, leverer de bare ut sekker som er helt svarte og de tar bare med den som er i søppelkassa. Hvis man har ekstra søppel, så har man mulighet for å kjøpe ekstra sekker med kommunenavn++ og da har de tatt med dem. Jeg vil tro at når sekkene allerede har levert ut en ekstra sekk at de kan ta med den også. Jeg ville hvertfall prøvd og heller blitt kvitt den på en annen måte hvis ikke de tar den med i morgen.

Skrevet

Hm...

Da er jeg så frekk at jeg prøver meg på å sette ut den ekstra sekken :) Det skader jo ikke å prøve...

:)

Nytt nick forresten

Skrevet

De er ikke pliktig å gjøre det, men det hender de gjør det likevel. Det kommer an på hvem som henter søpla og humøret til den som henter.

Skrevet

Får satse på at de er i strålende mandagshumør i morgen tidlig da ;)

Skrevet

De tar det nok med skal du se,de har temmlig god hukommelse på hvem som leverer og ikke en uke,men det er bare det om de har lov til det?? er det Veolia som kjører hos dere,kan det være at de har fått beskjed om ikke å ta ekstra sekker.

vet om et tilfelle nå,kanskje litt annen sjanger,men en fikk advarsel om oppsigelse,fikk siste sjangs nå, han har plukket tomflasker,som lå "oppe i dagen" på søpla.Tror det kanskje kan ha vært hytterenovasjons områder.

så ikke sikkert det er renovatøren som ikke vil,men han vil kanskje beholde jobben sin.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om du har en ekstrasekk MED kommunenavn på, så tar de den jo med seg. Vi fikk en hel rull en gang vi, bestillte bare 4 stykker, men det var midt i vikarsesongen, så vi fikk hele sulamitten :) Kjekt å ha :o)

Så, en ordentlig ekstrasekk SKAL dem jo ta med, den har du jo betalt for. Ellers får du bare prøve :)

Skrevet

ja,jeg mener også at de skal ta den med,den er jo betalt for.

(kan jo ikke ha noe å si når den blir levert)

men veolia kjører sitt løp, og de er ikke nådig,de virker stort sett ok,men kjenner en de litt,er de ikke det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Er veolia som kjører her også da, 5'ern ;) Trenger ikke være skærp for å tømme søppel :P

Skrevet

Jeg tror også som de over sier at så lenge det er "riktig sekk" så tar de den med når den står ved siden av - får håpe det stemmer der du bor.

Vi prøvde en "feil sekk" i søppelkassa en gang (rett etter at vi hadde flyttet til kommunen), da tok de ikke med søpla i det hele tatt. Men da vi ringte og forklarte situasjonen kom de i ens ærend dagen etter og hentet sekken vår...

Skrevet

Hos oss kan du sette ut så mange sekker du vil, så lenge det er dem som er printet med kommunens logo osv... de tar ikke med seg vanlige svarte søppelsekker... så skulle tro de tar med seg den ekstra også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...