Gå til innhold

Under renselsen: kan man bruke tampong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært noen "fan" av å bruke bind, og har siden jeg begynte med menstruasjon brukt tampong (o.B). Er nøye med å bytte tampong ofte.

Hvordan er det å bruke tampong etter fødsel? Kanskje ikke helt til å begynne med, men etter en uke eller no? Har fått med meg at renselsen kan vare i flere uker.

Eller er det helt forbudt med tampong, må man bruke bind??

Hva har dere gjort/fått beskjed om?

(har termin om 14 dager, og skal så klart høre på sykehuset og med jordmor om dette også, men vil gjerne ha flere synspunkt på saken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått beskjed om at det ikke er lurt fordi det gir større infeksjonsfare...

Dessuten tror jeg at man kanskje syns det kan være litt trøblete om man har sydd mye, har mange andre tråder der, ikke har helt oppdatert muskler der nede og generelt føler seg sprengt og sår.

De anbefaler jo kondom ved samleie inntil minst 6 uker etter fødsel og til renselsen har gitt seg også. Pga infeksjonsfaren.

Skrevet

Nei,det kan du ikke.

Skrevet

Fikk anbefalt å ikke gjøre det de første to ukene.

Så jeg begynte å bruke det da.

Skrevet

Haha, LYKKE TIL med å få satt inn noen tampong rett etter fødselen... Jeg revnet endel og skrek hver gang jeg var på do bare for å tisse de 14 første dagene etter fødsel... Så jeg fikk litt grøssninger da jeg leste innlegget ditt og tenkte på hvor innihe*****s vondt jeg hadde. Var vondt og ømt bare jeg satte meg eller reiste meg eller gikk den første mnd...

Men ikke alle er like, lykke til!

Skrevet

HI her...

Kanskje like greit at jeg ikke vet hva jeg går til... :) Men jeg hadde som sagt ikke tenkt å presse en tampong inn der timer etter fødselen, men etter en uke eller to. Er jeg veldig sår så sier det seg jo selv at jeg vil foretrekke bind.

Takk for svar uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...