Gå til innhold

35-37 uker på vei...har babyens hode festet seg?


Moni*gull09*gullgutt11

Anbefalte innlegg

Lillemor ligger med hodet ved navlen min, kjenner det så godt når hun hikker.

 

Lurer nå litt på når hun begynner å snu seg nedover, eller når hodet fester seg. Er 36+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

 

Jeg venter mitt første barn i slutten av juni, og her har lillemann festet seg allerede. På kontroll i uke 32 lå hodet allerede langt ned i bekkenet og var godt festet. Jordmora syntes det var litt tidlig, men det kan godt hende jeg går til termin likevel. Dersom du er flergangsfødende er det ikke sikkert hodet fester seg i det hele tatt. Ellers har jeg blitt fortalt at det ofte fester seg rundt uke 35 med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, akkurat..så bra :))

 

Nei..jeg er førstegangs...! Blir jo spennende, dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter også førstemann og er nå i uke 37 (termin 1. juni).

Jenta vår har ligget lenge med hodet ned, men er i følge jordmor ikke festet enda. Passer meg egentlig fint, for jeg håper ikke jeg får før tida. Har gooood tid. Synes det er så koselig å være gravid + at nå har jo permisjonen min akkurat startet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kjempespennende uker fremover :-) Det jeg tenker litt på nå om dagen er at babyen har festet seg med ansiktet rett ut mot min navle, så jeg er litt redd for at det blir en stjernekikker (har lest en del om at det ofte er tøffere fødsler med flere komplikasjoner). Hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36+0 i dag. Var på ultralyd i uke 32 og da lå hun med hodet langt nede i bekkenet. Hos jm to uker senere lå hun fremdeles sånn, men uten å ha festet seg. Skal til lege neste uke og ny ul uka etter det, så da får vi se om hun har festet seg ordentlig. Noen ganger føles det som at hun har festet seg fordi det presser en del helt nederst i magen/bekkenet, men det er første gang for meg, så jeg aner ikke hvordan det skal føles:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjernekikker? Mener du setefødsel? Oh my...jeg håper virkelig det ikke blir det. Sendte inn spørsmål til jordmora her på BIM, og da mente hun babyen hadde så god plass inni der - derfor "turner" hun mye rundt som hun gjør, og fester ikke hodet.

 

får alltid beskjed på kontrollene at tulla ligger langt oppe...håper virkelig "ting" begynner å synke snart, men nå aner jo ikke jeg heller hvordan man merker det.

 

Vet ikke helt hvem du spurte, men skal føde på Ahus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernekikker betyr at barnet ligger med hodet ned, men med nesen frem mot magen. De fleste blir født med ansiktet mot mors rompe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt an på om man er førstegangsfødende eller flergangsfødende. Er i uke 38 med min nr. 3, og på jordmorkontroll i dag var hodet fremdeles veldig bevegelig. Fikk beskjed om at det er helt vanlig for flergangsfødende at hodet ikke fester seg ordentlig før riene starter. Håper bare ikke hun snur seg noe mer før fødselen (for en uke siden lå hun på tvers)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 nå, og i dag da jeg var på kontroll hos jordmor hadde han festet seg.

Jeg merker det veldig på at det er så og si konstant press nedover (føler at må tisse HELE TIDEN...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min første festet ikke hodet seg i det heletatt! Sank aldri ned i bekkenet heller! Så trenger ikke være fleregangs for at det ikke skal feste seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 34+1. Var hos jordmor i går og hun kunne fortelle at hodet hadde festet seg. Hun sa det var vanlig så tidlig hos førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, er 37+0 i dag og hun er fremdeles langt oppe i magen min og snurrer rundt...Og dette er min første. Gurimalla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+6 og hodet er godt nede i bekkenet, men ikke festa. Tror ikke det skjer heller siden jeg har hørt det ikke gjør det med mange andregangs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. I det første svangerskapet festet vel vesla seg i uke 35 - 36 om jeg ikke husker helt feil. Nå er jeg andregangs og den lille skatten har ligget med hodet ned helt siden uke 16, men festet seg ikke før i uke 31.

Den fester seg vel snart, man merker det lett med at magen synker veldig, og jeg har brukt å fått en slags stikkende følelse nederst i magen, akkurat som sting.

Ta det opp med legen eller jordmor på neste kontroll, så sjekker dem om babyen din er på vei til å feste seg snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg går i uke 36. og kjenner når barnet hikker litt skrått nedover fra navlen, samtidig under navlen. men festet seg er det ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i uke 38 i morgen, og fikk vite på torsdag at hodet har festet seg :o)

 

Sykt spent på hva som skjer i dagene fremover nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er annen gangsfødende og 36+6 idag. Var hos jordmor forrige da jeg var 35+5 og da var hodet festet her. Babyen har ligget ned lenge. Og tro meg dere kjenner når hodet fester seg (i hvertfall de fleste) for man får sinnsykt nedpress og føler noen ganger at den er på vei ut. Jeg spurte hvorfor det var så mange som sa at hodet ikke pleier å feste seg på annen gangsfødende, men hun sa at det 50% som ca gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37 uker på vei, sist jeg var hos jordmor var ikke hodet festet seg.. Men det lille nurket låg med hodet ned!!!

Har ny time hos jordmor på fredag, håper noe har skjedd da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...