Gjest Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Jeg har aldri planta en blomst og nå har vi flyttet til et boligfelt hvor alle pynter med blomster ute. Nå har jeg lyst til å prøve meg. Vil kjøpe en litt større krukke og fylle med blomster i mange flotte farger. Regner med at det ikke bare er å fylle på med jord? De trenger vel luft? Hvordan gjør jeg dette så jeg ikke dreper de i løpet av en ukes tid?
mamman til to gutter Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Mitt beste tips er selvvanningspotte:-) Når det blir varmt om sommeren er hvertfall jeg helt håpløs til å huske på å vanne hver dag, som trengs hvis man ikke har det.
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Hei! Et tips er å spørre naboer som har det fint, hvordan de gjør det. De som har bodd der en stund, kan gi deg tips om hvilke planter som trives i området. Et annet tips er å spørre på et hagesenter. Hvis du vil ha pottene stående ute hele vinteren, må du passe på å kjøpe frostsikre potter. De må ha et hull i bunnen som vannet kan renne ut av, så ikke plantene drukner. Kjøp også klosser til å sette pottene på, så det kommer luft til fra undersiden. Fyll på noen cm med lecakuler i bunnen av krukken. Kjøp en duk som er beregnet til dette og klipp den til så den går litt oppover veggene i potten.Dette er for at ikke jorden skal forsvinne ut gjennom hullet i potten. Fyll på plantejord. Plant blomster som vil ha samme type jord, like mye fuktighet og sol i samme potte. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå