Gå til innhold

Hvordan var fødsel nr.3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 uker på vei med nr.3 og lurer på hvordan fødsel nr.3 var for de som har opplevd det...

Av de to jeg har vært igjennom opplevde jeg den første som den beste....hittil. Jeg hadde kontroll og taklet veene mye bedre. Fødselen var ikke langdryg og fra jeg ble lagt inn på sykehuset tok det to timer til gutten var ute. Nevner også at de tok vannet rett før pressveene startet.

Med nr.2 gikk vannet 21-22 timer før han var ute, og veene startet mange timer senere etter vannet. Men her tok det ca 1 time og et kvarter fra jeg ble lagt inn og til han kom.....jeg hadde ikke kontroll og smertene var uutholdelige (skal sies også at jeg hadde en jordmor og lege som var tafatte og var usikre om jeg kunne presse når jeg måtte).

Jeg fikk høre på sist JM kontroll at jeg fødte veldig raskt forrige gang, så det var ikke så rart at jeg hadde så intense smerter (hadde ikke noe smtertelindring noen av gangen, bare lystgass. Hadde ikke rukket det med nr.2)

Lurer fælt på hvordan denne opplevelsen blir med nr.3.....og jeg gruer meg kolossalt (dette sv.skapet kom som en overraskelse og vi var ferdig med å få barn...egentlig). Får tilnærmet angst av å tenke på det...slitsomt, for det ødelegger gleden ved det å gå gravid.

Er det noen som har født 3 eller flere ganger, og vil dele erfaringer med meg?? Var det store eller små forskjeller?

Prøver å tenke positivt på det hele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...