Gå til innhold

Noen spm, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 8 nå, å den 13 juni skal jeg i bryllup til søsteren min, da har jeg funnet ut at jeg er gravid i uke 13, det jeg lurer på da er om har fått litt mage?

Jeg har funnet en kjole jeg skal ha, den kjøpte jeg i desmember pga julebord den sitter liksom ikke inntil er litt sånn som går utover å den er sånn at den går ned til knea mine, den er sånn stoff som strekker seg ut:)

Men tror dere at det blir stygt?

pluss at det er en ting til jeg lurer på :)

Jeg satt å leste om fødsler her om dagen, å di som sitter i badekare mens di venter på en åpning, så var det ei som nevnte det at hun fikk beskjed av jordmoren sin, å gå opp fra vannet fordi det var for varmt for babyen så pulsen ble veldig høy, kan det skje hvis man dusjer på for varmt vann ellers også?

Å er det farlig å ligge på magen når man er gravid?

Håper dere hjelper meg litt, er den første ungen så er veldig nyskjerrige på enkelte ting:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farlig å ligge på magen har det i alle fall ikke vært for meg; jeg har ligget på magen begge gangene frem til det er ubehagelig for meg selv (har evt lagt ene foten med bøy i kneet ut til siden sånn at ikke all vekta kommer på magen alene).

Kjolen - er det sånn A-fasong du mener? Det går sikkert kjempefint. Jeg begynte å få mage kjapt med nr 2, men i uke 13 var det ikke mye å snakke om. Så lenge ikke kjolen er trang fra før tror jeg ikek det betyr noe :o)

Varmt vann - det høres rart ut; hvorfor sies ikke det noe om når man får råd om å dusje når riene har begynt feks? Det fins vel selvsagt grenser, men jeg lå i godt temperert vann leeeenge under forrige fødsel og ingen som sa noe på det (jm som "valgte" temp faktisk). Så ikke noen endring i puls på baby riktignok...

Skrevet

Hei!

først og fremst GRATULERE MED SVANGERSKAPET!!!! :D

Kjolen høres ut til å kunne bli veldig fin. :)

Du skal ikke være redd for å dusje.

du vil kjenne det ubehagelig lenge før det blir farlig for ungen.

Under fødselen er ungen derimot påført såppas mye stress i utgangspunktet at de liker å ha kontroll når man er i badekar. :)

Det er ikke farlig å ligge på magen, her som over vil DU føle det ubehagelig lenge før det kan bli ubehagelig for ungen.

Ungen har mye vann den svømmer i vet du :)

Skrevet

den er med stropper, og den sitter ikke trangt fra før av, den går som en rett linje mot armene og ver bryste:)

Den er også hvit med brunt på å et sløyfe knyting bak :)

Den går også litt utover fra under puppa..

Ok fint å vite det egentlig om det er farlig eller ei, det var på mammanett jeg leste om det :)

Skrevet

Tusen takk for det :)

Er egentlig veldig spent :)

det var mamma som a at jeg helst skulle unngå å ligge på magen skjønner du :)

Å det var som sagt ei på mammanett som skrev det om tempraturen i vannet :)

men noen skal man vel ta med ei klype salt ikke sant? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...