Gå til innhold

April: O' happy day!!


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg verdens nydeligste dag, med verdens nydeligste jente! Langt på overtid skulle vi endelig ha vår mor-datter-dag (timer egentlig), og siden været var så ustabilt med styrtregnbyger, så droppet vi turen til stranda for å bygge sandslott og tok en tur på biblioteket i steden. Skulle jo helst kjøpt hele samlingen til Egner, Lindgren, Bescow og Vestly, men har jo ikke rompa full av penger heller, så da får vi låne noen, hihi :o)

 

Først fikk hun pynte seg litt (det skjer jo aldri - hun er guttejente og jeg er praktisk anlagt) og det var stas. Så bar det til biblioteket (bib...ote'et), hvor sjenansen slo inn så hun hang som en klegg i låret mitt, mens jeg plukket ut mine egne barnebokfavoritter, og så pekte hun ut en Postman Pat-bok og en om Jakop (av Egner) og "Er du en feiging, Albert Åberg", og så bar det videre på kafè for isspising og cola/kaffedrikking :o) Leste Albert Åberg mens hun koste seg med is - måtte faktisk lese den 3 ganger, hehe (bør jeg ta det som et tegn på noe som skjer i barnehagen? :oD). I motsetning til hva hun har vært de siste par-3 ukene var hun helt rolig og snakket med normal stemme hele tiden, i tillegg til å plutselig inneha evnen til å sitte fint og rolig. Helt fantastisk!! Så litt shopping av tullball (barne"lipgloss", solhatt, kitty-koffertmerke, hårspenner og en legofigur som hun og pappaen skulle bygge når vi kom hjem). Øyvind var utstyrt med pumpemelk hjemme og fikk gjort akkurat like lite som jeg gjorde de første par ukene - han var fortsatt i joggedress og sovehår da vi kom hjem, haha :oD

 

Så koste de seg litt med lego mens jeg ammet og puslet litt med lillebror og så gikk vi ut og spiste middag sammen alle sammen litt senere. Fortsatt blid, veloppdragen og koselig jente!

 

Så gikk det slag i slag med litt lek hjemme, kveldsmat og barnetv og lørdagsgodt og da snupp var i seng unnet jeg meg et karbad. Hadde kjøpt ansiktsmasker når vi var ute, så jeg rigget meg til (masken var ikke sånn klin som man tar i fjeset vanligvis, men en fysisk maske med støff på som skulle være bra for huden) med et glass cola på kanten (kan jo ikke ha vin, haha) og radioen lavt på. Fikk ligge nesten alene (M kom plutselig inn - 3 ganger - og sa ting som "har du coooola?" og "så fin du var mamma, med hårbånd og sånn maske - er det vondt i ansiktet? jeg vil også ha sånn maske - så fin du var!") og kose meg før det var tid for amming igjen og lørdagskos med mannen.

 

O'deilige dag - må ikke bli så lenge til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en kjempe koselig dag for dere begge to.

 

Her prøver vi også å ha mor & datter tid innimellom. Har det ca en gangn hver 14 dag og så leser jeg for henne ved sengen hver kveld så da blir det litt egen tid da også.

 

Kos dere masse sammen både dere to og alle sammen, dette er en tid vi aldrig får igjen med de små for de blir så fort store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...