Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 For det første så ammer jeg ikke, men pumper ut mm og gir på flaske:) Hørte at man kunne ta seg et glass vin uten å måtte kaste neste omgang med pumpemelk. Ble fortalt at dette faktisk heller gjorde at mor og barn sover bedre. Stemmer dette? Noen som i så tilfelle har tatt 1 eller 2 glass vin, og hvor mange omganger pumping kastet dere evt da? Når tok dere deres første fest etter at barnet var kommet til verden? Og hvor lenge etter må jeg kvitte meg med pumpemelken da? Stemmer det med et eller to døgn? Sier tusen takk for alle svar:)
Gjest yrild Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Hei :-) Hvis du pumper ut rett før du drikker og 3 timer etter siste glass (hvis du bare drikker 1-2 glass) går det fint sa HS. Så vidt jeg vet er alkohol ute av kroppen etter 24 timer...!? Men hun sa at leveren til disse små er veldig skjør og at man skal være spesielt forsiktig de første 4 mnd og så kan man godt drikke ett glass i ny og ned rett etter amming. Må si at alkohol er det siste jeg tenker på, men så er jo jeg en gammel røy også ;-) Koser meg med alkofritt øl jeg...
Trollunn Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 En enhet alkohol er ute av melka etter 3 timer. Du trenger ikke pumpe og kaste melka, da alkholen ikke lagres i melka. Når du er helt edru, er melka også fri. Pumpe kun for å unngå spreng:) Jeg tok et halvt glass vin etter 3 uker hjemme, etter han hadde lagt seg. Hadde da pumpet meg på forhånd så jeg hadde en flaske stående i tilfelle han våknet før 3 timer etter siste slurken vin.
Trollunn Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Tips er å kjøpe alkometer. De sier jo at når du kan kjøre bil, så kan du amme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå