*Mamma09* Skrevet 10. mai 2009 #1 Skrevet 10. mai 2009 Jeg er nå 29+2. jeg har hatt en jevn stigning i kg siden januar, gikk opp 2 kg fra jan-feb, 2 kg fra feb-mars og 3 kg fra mars-april. Skal til legen til onsdag og har vært så bekymret i det siste for har ikke blitt noe større. Veide meg nettopp og veier det samme som på siste kontroll :/ har ikke gått opp noe på 4 uker... Men babyen er aktiv, var en periode for noen uker siden at han forandret bevegelsesmønsteret, men er normalt igjen nå.. han sparker stadig hardere.. og det er jevnt gjennom hele dagen. mer på morran, når jeg setter meg og på kvelden. Hva burde jeg gjøre?? Noen som har opplevd likende ??
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Tror ikke du trenger å bekymre deg så mye for det så lenge den lille vokser og trives i magen Jeg gikk ned 5 kg pga hyperemesis fra november til desember. Deretter lå jeg stabilt i vekt veldig lenge før jeg begynte å gå opp i vekt igjen. Kastet jo opp hver eneste dag i nesten 4 mnd før det begynte å bli sjeldnere. Er 32 uker på vi idag og nå er det faktisk 2 uker siden jeg kastet opp sist Nå er jeg tilbake på den vekta jeg var før jeg begynte å kaste opp. Har jo vært på mange kontroller hos jordmor, men hun virker ikke til å være bekymret for dette. Mellom de to siste kontrollene hadde jeg faktisk gått litt ned i vekt igjen. Dessuten er det jo ikke alle som legger på seg like mye under svangerskapet heller
Ettervinterkommervår Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Tror heller ikke du trenger å bekymre deg, babyen kan jo ha lagt på seg selv om du ikke har det - og de vokser litt i rykk og napp. Selv har jeg også gått ukesvis uten å legge på meg, for så å plutselig legge på meg flere kilo i løpet av en uke!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Var på kontroll i uke 28+0 og veide da 67kg. Fra uke 28-32 gikk jeg ned 1kg til 66kg. Nå i uke 34+0 veier jeg 66,5kg.Så har egentlig gått ned 1kg på 6uker. Tott vekt oppgang er nå8,5kg. Jeg bekymrer meg egentlig ikke.Men,skal på UL på sykeh på torsd,får ekstra oppfølging pga lavtstoffskifte og glukoseintoleranse og at baby i magen tidligere er estimert litt stor.Men,nå ser det ut som magemålet stangnerer og vekta ikke øker,så er små spent. men,snuppa i magen er aktiv og føler hun har det bra;) Jeg spiser 4måltider med sunn mat hver dag,så vet hun får sund næring;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå