Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Saken er den at vi bo laaaangt borte fra både min, og min samboers familie. For tiden har vi dårlig råd, da vi har ei leilighet vi sliter med å få solgt, har lån til laaaaaaangt over hodet osv. Men dette er jo bare for en periode. I hvertfall så er vi invitert i en bursdag hos en nær slektning av sambo, og skal da feriere hos svigersene. Og det vil bli den eneste turen til svigers i år. Men nå har vi funnet ut at vi har ikke råd til å reise både til svigers og til mine foreldre, så vi må dele oss opp... Det vil si at svigers ikke får møtt barnebarna, siden jeg ammer ene. Men de blir med til mine foreldre, siden den største skal dit på ferie først... Jeg føler dette blir urettferdig, men som sambo sier, så har vi ikke råd, rett og slett. Svigersene har ikke nevnt noe om å komme på besøk hit heller (de har aldri vært her, og vi har bodd her i 2 år). De kommer til å bli meget fornærmet på oss, og kanskje veldig "irritert". Hva synes dere om valget vårt, er vi urettferdige?
Kjøttpølsa Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Hadde du skrevet litt til så kunne du sendt historien inn til "Norsk Ukeblad"
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 JA null problem. Hva vil du vite? Jeg ønsker bare seriøse svar!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Si til svigers at dere sliten med økonomien, kanskje de sponser dere med turen, eller så kan dere foreslå at de kommer til dere! Selv om de ikke har foreslått det selv kan jo det være pga at de ikke vil trenge seg på!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Ja, fysjameg. Det er virkelig råttent å tenke mer på hverdagen til barna og seg selv, enn det er å tenke på "stakkars" besteforeldre som sitter her og der. *ironi over her* Jeg venter at besteforeldre kommer TIL OSS. Det er uansett de som taper på å være "fornærmet".
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Ja jeg tenker litt sånn jeg også, at de kan komme til oss. Det er jo ikke bare vår plikt å besøke de. Men men. Får se hav dem sier når vi sier at vi ikke kommer. :o/ Kjenner jeg gruer meg allerede. hi
tiny_me Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 så lenge de ikke kommer og besøker dere så synes jeg ikke de har noe å klage på i grunn.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Svigerforeldre er som regel to godt voksne mennesker uten småbarn. De står MYE friere til å reise enn en familie med to små barn. Det er ren og pur egoisme, ja endog hensynsløshet, at de ikke reiser til dere. De burde ha såpass omtanke og omsorg at de tok belastningen med å reise og det burde være i deres interesse å treffe barnebarna. Når det ikke er slik, kan du ha verdens beste samvittighet, dere finnes ikke urettferdige, det er de som er lite omtenksomme. La det være deres problem at de blir irriterte, de har forventninger som er helt urimelig.
___ Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 Fortell dem hvordan det ligger ann og inviter dem til å komme på besøk til dere. Det går sikkert bra. Har dere ikke råd så har dere ikke råd.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 Her bor mine foreldre på andre siden av landet, de er flink å komme på besøk fordi de vet at de er velkommen! Jeg kommer av og til, men ikke ofte, i sommer skal vi to uker til min far med babyen, og noen dager hos min mor. Mine foreldre er skillt, så det blir litt besøk på oss. Har dere informert om at de er hjertelig velkommen på besøk? De vil helt sikkert ikke trenge seg på. Snakk med de å si at det hadde vært sååå koselig om de kom til dere. Letter dere sikkert for en del hvis de kunne kommet og ikke bare dere til de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå