Gå til innhold

Lite progresjon på treningen - er instruktør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trent styrke (instruktør) flere ganger i uken i fem mnd, men blir ikke sterkere i armene.. Beina går greit for der er jeg ganske sterk fra før.

Har jo fått mer definerte muskler i armene, men klarer fortsatt ikke å løfte tyngre enn det jeg startet på.

Burde jeg ta noe proteiner f.eks? Hjelper det?

Vet at jeg har veldig lavt jernlager (5 på forrige måling), men det skulle vel ikke ha så mye å si? Ser jo at deltakerne på timene mine blir sterkere og klarer å legge på mer vekt etterhvert, men jeg står altså bom stille...

Noen som har litt peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du nok? Løfter du tungt nok? For å bli sterkere må du løfte opp mot maks, og det er vanskelig når man er instruktør, for man skal ikke slite ut seg selv da. Hva er flere ganger i uken? Får du nok hvile? Blir du stiv?

Synes forresten du har feil fokus. Jeg ville ikke hatt en instruktør som var ute etter å trene seg selv. Som instruktør er man der for kundene.

Skrevet

Man skal ikke slite seg ut selv når man er instruktør? Selvfølgelig skal instruktøren ha like mye treningseffekt som kundene. Noe annet synes jeg er juks. Jeg blir ikke gira og inspirert hvis instruktøren ikke blir svett en gang, men det er nå meg. Jeg gir alltid maks på mine timer og det tror jeg inspirerer mine kunder.

Jeg trener styrke (bodypump) to ganger i uken i tillegg til annen trening. Mulig jeg ikke har helt optimalt kosthold, så det kan jo være der det ligger.

Skrevet

Ta proteinshake rett etter timen, når musklene er åpne og mottakelige for næring. Jeg bruker protein delite fra proteinfabrikken, smaker bedre enn milkshake og er spesielt lagd for jenter:)

Skrevet

Jeg er også bodypump instruktør...............Det jeg mener er at for å bli sterkere må du løfte tungt. Bodypump er jo mange repitisjoner på lettere vekter enn det "vanlig"styrketrening er............ Bodypump styrker mer utholdenheten i musklaturen.................. skal du bli sterkere bør du jevnlig også trene vanlig styrke.............. kjøre færre repitisjoner med tyngre belastning............... gjerne også noen maks løft............. få med deg noen som kan st bak deg når du kjører øvelsene sånn at de kan ta stanga når du ikke orker mer............... : )

Men nå må jeg løpe på jobb ; )) Lykke til

Skrevet

Er DU som er treningseksperten, så skal ikke påstå jeg har rett- men mulig du trener for mye? Optimalt bør det vel gå en treningsfri dag på hver muskelgruppe om man vil oppnå best effekt...Altså,- underkropp en dag, og overkropp neste..... Ser jo nå at du har instruksjonstimer flere ganger i uka,- mulig du bør enten bytte noen av timene med ren kondisjonstimer,- eller,- "jukse" på noen av timene og bruke veldig lette vekter på de og heller ha ei styrkeøkt for deg selv før/etter med maks vekter og få repetisjoner og evt underkropp en dag og overkropp neste.....

Kan jo legge opp timene på en slik måte at du er mer aktiv i forhold til det å gå rundt blandt kundene dine; vis en øvelse og ta deg en runde og "push på" de som sliter eller en-til-en "undervisning" til noen osm kanskje ikke gjør øvelsene korrekt...JEG personlig setter like stor pris på en instruktør som jobber med at VI skal få trent og ikke bare fokuserer på selv og få trent,- på en måte.... Slik får du en utmerket mulighet til slitne og fornøyde kunder også kan du forkusere på å trene deg selv når du faktisk kan konsentrere deg om bare deg selv.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...