Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 først, får man hengepupper av å gå uten bh? går for det meste uten bh nå som jeg ammer. får man hengepupper av å amme? og på 6 ukerskontroll med meg selv, må man ha GU når du har tatt KS? er d nødvendig å gå på slik kontroll egentlig...? babyen min gulper så mye, kan d være farlig? han får nok mat. begynner å bli lei ammingen allerede, han skal ha mat hele tiden føler jeg... noen flere? noen tips for å gjøre det morsomt...? og når kommer denne morsfølelsen? hvor lenge skal jeg vente, toppen? Hadde haste KS med narkose, sov gjennom fødselen, så gutten min kom med storken føles det som egentlig. noen flere?
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Du får stappe puppa med silikon når du føler du er klar.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Bruk en god ammeBH. Det gir støtte. Tyngdekraften er stor;) Men en får ikke hengepupper bare av amming, men av at en har pupper i hele tatt. Ja, en trenger den samme etterkontroll og opmerksomhet etter KS som etter fødsel. Spes etter hasteKS, for det er ganske likt vaginal fødsel hva press mot underliv angår. Noen barn gulper mer enn andre, uten at det er noe galt i det. Jeg ammet, og ammet hele døgnet rundt de første 3 mnd. Spilte litt PS samtidig når det ble for kjedelig med bare TV. Crash Bandicoot er helt OK;) Du hadde samme fødsel som meg da jeg hadde KS. Hva tenker du at du hadde gjort om noen kom for å skade/ta ditt barn? Der har du morsølelsen din, for du ville forsvart barnet med alt du har av krefter. Var dette svar gode nok?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Hengepupper er det siste du skal bekymre deg for nå! Jeg hadde ikke GU på 6ukerskontrollen, bare snakka om keisersnittet, renselsen og sex av en eller annen grunn Gulp er som regel et tegn på at det er fullt, og overskuddet kommer opp igjen, sprutgult over lenger tid skal man følge med på og ta opp med helsepersonell. Se på tv mens du ammer eller hør på musikk, sitt godt, kos deg med babyen og spis noe godt selv. Morsfølelsen min kom kvelden etter ks, var våken under haste ks, så fikk med meg mer enn det du gjorde under narkose.
blond Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Du kan få hengepupper av å ikke gå med bh. På seksukers kontrollen kan du få satt inn spiral. Gulping er ikke farlig, det er ganske vanlig spesielt fra 3-måneders alder. Hvis babyen legger på seg er alt ok. Vet ikke om amming blir morsomt, men det blir mer rutine på det etterhvert. Morsfølelsen kommer nok etterhvert. Er ulikt hvordan den kjennes ut. Jeg synes ofte det blir idyllisert ut av proposjoner. For noen kommer den gradvis og oftere gradvis for dem som har tatt KS enn dem som har født vaginalt.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Ok, here goes: -Ja, det kan sikkert noen få. -Noen får det ja. -Vet ikke. -Ikke livsnødvendig om du føler formen er bra, -spørs hva du mener med mye, jeg er tilbøyelig til å svare nei. -Helt sikkert -Nei -Det varierer, for noen kommer den så fortu ungen er ute, for noen tar det lenger tid. -Det avgjør du selv, føler du noe er galt oppsøker du hjelp. -Sikkert
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Man får hengepupper av å være gravid (bl.a.) Nei, man trenger ikke GU. Nei. Morsmelkerstatning? Morsfølelsen kommer som regel snikende, det er få som får den "BANG" i det øyeblikket barnet er ute.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 man trenger ikke GU etter ks, men man kan få det om man ber om det.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Amming blir gøy hvis du kombinerer det med dibbing! Det gjorde jeg: babyen i puppen på sofaen, og laptopen på bordet ved siden av
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 takk for flere gode svar, det med silikoninnlegg derimot er litt uaktuelt for min del.. men poenget er at man ikke MÅ ha GU etter KS, men at en kan og kanskje burde på 6 ukerskontrollen? kanskje det er litt viktig hvis man fortsatt har blødninger? setter alle leger inn spiral, og må man si ifra om det på forhånd hvis man vil ha det på denne kontrollen? Ja, hadde garantert forsvart min sønn hvis han hadde blitt utsatt for fare.... tenkte vel på en måte at morsfølelsen skulle skvuldre opp i lykketårer når du så barnet ditt i øynene, men det er vel overdrivelse kanskje, eller i det minste for noen. HI
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #11 Skrevet 11. mai 2009 Mora mi har aldri ammet en dråpe. Hun har alltid gått med BH. Hun har fryktelige hengebryster. Bare for å svare på et spørsmål! Dette med hengebryster har med hormoner og gjøre. Og arv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå