Gå til innhold

Kynnere, allerede uke 24?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er kynnere jeg kjenner..skjedd 2 ganger nå, kun på kveldstid. Det sprenger liksom litt på inni under magen liksom, jeg simer nesten av og å leve seg forover er veldig ubehagelig. Det skjer kun en kort tid, så er det hele over...blir litt redd, men det går jo over :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du får kynner blir magen din hard som en ball.Begynner gjerne over og går nedover.Kan jo være båndene dine som strekker seg da...

Om du nesten svimer av kan ikke det være helt bra.

Skrevet

Og kynnere kan komme når som helst i svangerskapet.Noen får de i uke 10 andre 20 og 30 og noen kjenner de ikke i det hele tatt...

Skrevet

Tror nok dette ikke er kynnere jeg har hatt da, men det er ikke uvanlig for meg å svime av om smerten er ille nok. Skal ta det opp med jm neste gang jeg er der. Takk:))

Skrevet

Jeg våknet i natt av at livmoren trekte seg sammen, varte noen sekunder før jeg sovnet igjen. Er 17+4 nå.... ikke kjent noe sånn før. Mulig det er kynnere..

Skrevet

Når du får kynnere så blir magen steinhard. Varer bare et par sek.

Jeg fikk kynnere tidlig i begge mine forrige svangerskap, rundt uke 25 med første og uke 20 med andre. Ubehagelig kan det være, hverfall hvis du er usikker på hva det er.

Skrevet

Jeg er 24+5 og er veldig plaget med kynnere. Smertefulle som kan vare i opp til 1 min, men det skal ikke være sånn at det kjennes ut som om du skal svime av. Lurt at du tar det opp med jordmor.

Skrevet

Jeg er 20+6 i dag, og har hatt masse kynnere i litt over en uke nå. Var hos legen på torsdag, og han sa det var vanlig... Men jeg stoler ikke helt på legen..... Jeg er redd det er litt tidlig å ha så mye kynnere, så er litt spent på hva jordmor sier når jeg skal dit....

Skrevet

jeg også er i uke 24 og har masse kynnere. Kan komme hver time og varer i ca 1 minutt.

Dem begynte å komme i påska da jeg var 22 uker på vei.

Mye rart jeg har hørt rundt dette. Bla at det blir vanlig å kjenne de mer etter fler svangerskap.

jeg har også hørt at det er vanlig å ha de. Det er jo bare livmoren som trener seg opp. MEN at den ikke trenger trene seg opp så tidlig som 4 og 5 mnd...

Hmmm..jeg skal nå prate med legen min på kontrollen denne uken. Får innimellom skikkelige menssmerter samtidig som kynnerne og er redd for at jeg provoserer kroppen (jogger litt -noe jeg har lysttil å fortset med) og vil helst høre at dette er helt i orden:-)

Skrevet

Kynnerne er der hele tiden.Det er bare ikke alle som kjenner de.

Jeg begynte med kraftige kynnere allerede i uke 16 og jeg er førstegangs.Var da på sykehuset og de sa at det var helt normalt.De kom så veldig inviduelt hos alle.Noen får de allerede fra uke 10.

Og om du har kynnere blandet med at båndene i livmoren strekker på seg kan det være grusomt vondt.Kynnere er ikke farlig så lenge de ikke er veldig vonde.De kan være ubehagelige men ikke vonde.

Har man veldig mange kan man spørre om å få Bricanyl tabletter.Det fikk jeg og det brukes også mot premature rier:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...