Simen og Julie Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 jeg har en syklus på 42 dager... er det liten sansynlighet for at jeg har eggløsning da?
blirjegsnartmamma Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Ingen regel uten unntak.. Jeg får mensen fra tid til annen, men har ikke eggløsning - det er sjekket med blodprøver jevnlig.. Men hvis du har fast syklus på 42 dager - at det er vanlig, og ikke bare en gang, så bør det være rimelig å tro at du har eggløsning. Kjøp deg noen gode el-tester og test ut... Får du ikke utslag, så prøv å få ordnet blodprøver gjennom fastlegen din.
Madam-mim Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Eggløsning kommer som regel 14 dager før forventet mens. Dvs at din eggløsning vil være på omlag dag 28 +/-. Jeg ville prøvd med eggløsningstester hvis jeg var deg. Begynne å teste fra dag 20 for eksempel, og frem til den evt slår ut. Hvis ikke dette gir resultat for deg ville jeg kontaktet lege eller gyn for videre hjelp. Blodprøve kan tas for å se om du har eggløsning.
Simen og Julie Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2009 bruker et program på mobben som heter luna... på raport står det: korteste syklys dager: 27 lengste syklus dager: 57 dager syklus lengde dager: 38 dager korteste mens periode: 4 dager lengste mensperiode: 7 dager antall sykluser: 9 dager etter oktober 2008 har jeg hadd 42 dagers syklus... (en syklus på 43 dager og en på 41 dager) bruker EL tester og har testa siden 6mai. siste mens startet 26 april. så jeg startet å teste på dag 11 siden jeg bare hadde spotting i siste mens(er ikke gravid). blir litt forvirra... for jeg kan ikke huske hor lang syklus jeg hadde før forrige graviditet. (2år og 5mnd siden jeg fikk) jeg har heller ikke godt på noen piller siden mars 2008 og vi slutta med kondom i september... men har begynt å prøve for fult nå... blir litt forvirra jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå