Gå til innhold

Er så lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få ut noen følelser her! Dette gjelder meg og min lillebror først og fremst.. Vi har egentlig hatt mye krangling opp igjennom. Han er 15 år og er konfirmant i morgen.. Jeg er 6 år eldre.. I dag skulle jeg hjelpe til med oppdekking osv, og det endte selvfølgelig med at han ble syr pga småting som vanlig.. Får høre hver gang vi møtes at jeg er dum, mongo, idiot osv.. Og at det er jeg som er sur! Men alt jeg sier til han eller andre misfårstår han og sier i mot og han har "alltid" rett! Dette er selvfølgelig irriterende og en eller annen gan får man nok! Det skjedde i dag.. Vi skal på sydentur sammen med våre foreldre,min kjæreste og noen andre i familien om 1 uke.. Jeg sa i dag til mine foreldre og min lillebror at jeg avlyste turen for meg og min kjære hvis han skal fortsette å være på denne måten! Da ringte mine foreldre og sa vi lagde et helvete i mens de orda tiul selskap i morgen og at jeg ødelegger for alle hvis jeg avlyser turen.. Hvva skal jeg gjøre?? Han er ikke enkel og jeg er gravid og sliter medå holde humøret oppe hvis det blir sånn på tur.. huff i morgen er det selskap også.. Syns ikke han fortjener gave en gang, så ille er det.. Han ringer og kjefter og sier det er jeg som begynner så legger han på.. Hva skal jeg gjøre med denne turen??? Får bare holde ut i selskapet, er så lenge siden jeg har sett mange i familien at jeg har lyst til å være der.. Men har det ikke lett når det skal være sånn HELE tia.. Hjelp!!!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 15 år, og midt i puberteten. Ganske normalt å oppføre seg sånn da.

Du som er gravid og skal bli mor bør kanskje prøve å være den voksne part her. Og da mener jeg at dette bør du heve deg over.

Avlyse turen for søskenkrangling blir for barnslig!

Du trenger vel ikke å sitte ved siden av lillebroren din på turen vel?

Dette er min mening.

Skrevet

Nei, at han er 15 og i puberteten er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en dritt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg avlyst turen, så du ikke bruker masse penger på en ukes ferie som blir lagt i grus. Også når han får støtte av foreldrene dine, og de er enige om at det er du som ødelegger...

Snakk med din kjære, og om han er enig om at det er så ille og han også vil avbestille turen, så hadde jeg gjort det. Er ikke alltid lett å heve seg over.

Skulle på tur med familien min for 2 år siden, hvor lillesøster på da 16 år oppførte seg på samme måte. Da sa jeg klart i fra at o ho ikke skjerpet seg ble jeg ikke med på denne turen. Jeg orker ikke å skal gå å ha det leit på en ferie jeg egentlig skal kose meg på. Jeg var så heldig å få støtte av mine foreldre da

Skrevet

Han er jo 15 år, og har igrunnen rett til å oppførte seg om en idiot. Må tilstå at jeg var mer irritert på minge eldre søsken enn på mine foreldre som 15-åring. Jeg hadde vel ikke truet med å avlyse en tur fordi lillebroren min er fjortis og skylde på han. Min storesøster sa til meg når jeg var tenåring at hun hadde lite tolmodighet med meg, og at det jeg sa provoserte henne og ikke minst ble hun lei seg. Hun lurte på om vi kunne ha våpenhvile den påsken, og at vi heller sa fra til hverandre på privaten. Husker hun hadde tårer i øynene, og jeg virkelig tok meg sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...