Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Det er jo så mye hysteri om at man heller skal gå over til kjøtt av kylling osv... Alle mat reklamer på tv er jo om at man skal bytte ut med magert kjøtt.. pølser av kylling, kjøttdeig av kylling osv osv.. Jeg er veggis, å spiser kun hvitt kjøtt. Hvis jeg først skal ha i meg litt ekstra går det i kylling, er ikke glad i tofu. Spiser veldig mye fisk og mye grønnt. Nå har jeg alltid sett på meg selv som at jeg ikke er så sunn og burde kanskje spise litt rødt kjøtt.. men har jo fått det gravid inn nå (av tv og annen media) at man absolutt ikke burde spise det... Dette er litt ironisk ment, for i mine øyne er kjøtt sunnt og mennesker er jo skapt for å spise det (selv takler ikke magen min det). Min samboer MÅ ha rødt kjøtt hvis ikke blir han tynn..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Hva skulle jeg misunne deg for? skjønte ikke helt meningen med innlegget...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 For det første er du vel ikke veggis hvis du spiser litt kylling og eller fisk?? Og ellers så, hva skulle jeg være misunnelig på deg for? Jeg spiser overhodet ikke storfe eller svin, hvete eller potet.. Kun spelt, havre, kylling, kalkun, noen typer fisk og ellers masse masse grønt.. Sjelden godteri, sjokolade og snacks. Men hvorfor skulle noen misunne meg for det??
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Hvorfor skulle jeg være misunnelig? Man velger jo selv hva man vil spise til en viss grad. Jeg elsker rødt kjøtt og har ikke hørt en døyt om at man ikke skal spise det når man er gravid, så lenge det er godt stekt vel og merke. Kylling er veldig godt det også, men blir veldig lei av å bare spise det. Noen gang er det bare deilig med en blodig, saftig biff og jeg tror mennesker er lagd for å spise kjøtt. Det er en del av økosystemet det. Men alt med måte selvsagt
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Blir dere ikke provosert over hvor "sunnt" samfunnet liksom skal være? Snakkes og skrives jo ikke om annet.. "slank deg sånn og sånn", "velg et sunnere alternativ" osv... HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Nei, i grunn ikke. Det er da like mange reklamer på tv for sjokolade, potetgull og brus som for kylling-produkter feks. Ser fortsatt ikke hvorfor vi skulle misunne deg...???
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Misunnelig på deg HI??? Hehe what a joke.. tror nok ikke det nei!! Og hvor har du det ifra at det ikke er bra for gravide å spise rødt kjøtt????? Det lurer veldig jeg på..tror du har misforstått litt ja;) Eneste kjøttet jeg prøver å holde meg unna,er svinekjøtt.. selvom det er lite fett i det,så er det som gift for tarmene ( blir liggendes i flere mnd). Ellers spiser jeg blodige biffer og alt som er
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #11 Skrevet 9. mai 2009 veggis som spiser kylling?!!!??? ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha!! det var dagen!! Og misunnelig på hva?? svinekjøtt blir liggende i tamen?? Hvor har dere alt dette tullet fra???
Gifteklar:0)) Skrevet 9. mai 2009 #12 Skrevet 9. mai 2009 Nei jeg tror ikke jeg misunner deg...? men så skjønner heller ikke jeg hva jeg skulle misunne deg for...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #13 Skrevet 9. mai 2009 Du er ikke vegetarianer; du spiser bare lyst kjøtt. En vegetarianer strekker seg til fisk, egg, ost osv. Men ikke hvitt kjøtt. En Veganer spiser ikke annet enn grønt, dvs det som vokser i/fra jorden. Men nei, jeg misunner deg ikke. Forstår ikke helt sammenhengen mellom overskrift og innlegg......
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #14 Skrevet 9. mai 2009 Eneste noen kan misunne deg for.... er at du er så korka dum at du ikke er i stand til å se det selv.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #15 Skrevet 9. mai 2009 Jeg må virkelig si du hadde evnen til å formulere deg...eller...ikke? ler Og i tillegg er du en vegetarianer som "kun" spiser hvitt kjøtt & kylling. Tror ikke du vet hva du babler om jeg hi.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #16 Skrevet 9. mai 2009 Veggis?! Du vet jo tydeligvis ikke hva å være veggis er... Og misunnelig?! Hadde jeg villet være veggis, så hadde jeg vel bare blitt det. *koser meg videre med rødt kjøtt, og skjønner ikke poenget med innelgget ditt*
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #17 Skrevet 9. mai 2009 Hei, jeg som skrev det innlegget ang svinekjøtt:) Jo det stemmer faktisk det. Trodde det var noe alle visste jeg? Svinekjøtt bruker mye lenger tid til å "gå" gjennom tarmen. Inneholder mye mindre fett og kolestrol, men det er vel nesten det eneste positive med det:) Søstra mi( som har vunnet vm,em etc i boksing)-og som er næringsfysiolog (og siden hun er en kløpper på slanking og kosthold),sier at så og si ingen i toppidretten(hvor tyngde spiller en rolle) spiser svin,nettop fordi det bruker laaang tid i tarmen. Det ligger faktisk å råtner:/ Nå er jeg ikke så frelst at jeg ikke spiser noe svin, men jeg tenker på det og unngår det så mye som mulig. Mange sykdommer som blir verre om man spiser svin også. Og igjen; rødt kjøtt er digg;D
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #18 Skrevet 9. mai 2009 Du er blitt lurt. Og det heter ERnæring. HVORFOR skulle svinekjøtt bruke lenger tid gjennom tarmen enn andre ting? HVA er det som gjør forskjellen på det og annet kjøtt eller annet fòr? Svar på det du, etter å ha snakket med din næringsfysiologsøster;) Og da forventer jeg mer enn; " det bare er sånn". Hvitt kjøtt er sunnere enn rødt. Svin er hvitt kjøtt.......
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 10. mai 2009 #19 Skrevet 10. mai 2009 Man er jo ikke vegeterianer når man i det hele tatt spiser dyr? "Har du begynt å spise kjøtt igjen?! LIK-SPISER!!"
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 10. mai 2009 #20 Skrevet 10. mai 2009 Det med svinekjøtt har faktisk jeg og hørt. Anonym 01:48; hvor var du hen i naturfagstimene, da vi hadde om ERNÆRING? Tror du all mat renner like fort gjennom kroppen?:)må smile litt der ja. Noe mat er mer tungfordøyelig enn annen mat,og svinekjøtt er tungt for kroppen å fordøye. Selvsagt er det magert,og sunt om man tenker på kalorier.Vi spiser svin, men bare til helligdager (som i jula,påske etc) og i pølser. Er jo godt:) Svinekjøtt rene giften for de med feks. revmatiske sykdommer (Å slutte og spise svin vil ikke kunne stoppe en revmatisme som man allerede har fått, men det kan redusere noe av smertene som skyldes urinsyren. Alt kjøtt inneholder urinsyre, men grisen har særdeles mye av det. Selv om man har revmatisme, er det alltid mulig å få flere typer av sykdommen, blant annet ved å spise svin.) Les deg opp på emnet du anonym:)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2009 #21 Skrevet 10. mai 2009 jeg grøsser av det dere skriver om svinekjøtt!! er det virkelig sant? har aldri hørt noesomhelst om det der! jeg sliter med leddsmerter, burde vel kanskje kuttet ut svinekjøtt da eller? nei huff! ligger å råtner i tarmen, noe så ufyselig sagt! jeg blir helt dårlig av tanken
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #22 Skrevet 10. mai 2009 Nå må jeg flire litt. At svinekjøtt inneholder mere urinsyre enn annet kjøtt er ikke av betydning for de fleste av oss. De som bør holde seg unna dette har et sammensatt sykdomsbilde og det ville forundret meg om legen deres ikke oppdaterte de på hva som bør/bør ikke spises! Og den som sier at kjøttet blir liggende flere måneder i tarmen og råtne er helt på ville veier!!! Ja, svinekjøtt er tungt fordøyelig og det er urinsyre i det, men det finnes det også i tomater, kakao og rødvin... Også mange belgfrukter omdannes til urinsyre når det nedbrytes i kroppen... OG HVA SÅ???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå