Harald Ripultfør Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Jeg får igjen på skatten i år, pluss fett med feriepenger pluss god lønn! Har derfor råd til å (endelig) feriere skikkelig med 2åringen min.. Har ikke hatt råd til det siden før hun kom til verden.. Pappan hennes og jeg flytta fra hverandre forrige sommer, men vi er fortsatt venner.. Han har bytta jobb, derfor ikke opparbeidet seg noe ferie i år, men han tenkte å ta en uke alikevel, og da har vi planlagt å dra en uke til syden sammen i august.. Så sa jeg til han nå at jeg har lyst å ta en uke i syden i juli sammen med søsteren min og hennes datter. Da sa han at han ville være den som er sammen henne i syden for første gang, og hvis vi drar da, så gidder ikke han dra sammen oss i august.. Han mener det er for mye for henne å dra til syden 2 ganger med en mnd mellomrom.. Jeg har såå lyst til å dra med søsteren og tantebarn også.. Føler det ekkelt å gå imot hans vilje selv om jeg vet han ikke kan bestemme det...
Miss Misantrop Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Jeg hadde nok valgt barnefaren om forholdet var så nogelunde. (Med litt håp om at dere kan fikse på forholdet?) Personlig syntes jeg ikke to ganger til syden på rad spiller noen rolle, men jeg hadde fulgt det barnefaren mente... tror jeg... uansett, god tur og alt det beste til deg.
Harald Ripultfør Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2009 Jeg har jo lyst til å reise med han og, det er jo ikke det som er problemet. Men jeg har lyst til å ta begge reisene.. Skjønner ikke hvorfor det er så stort problem for han at han ikke får vært med på første turen liksom.. Og da gidder han ikke i det hele tatt.. Hvorfor ville du fulgt det barnefaren mente? syns du ikke det er litt.... hva skal jeg si.. sært? av han? Tusen takk
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Det der høres ut som hersketeknikk fra hans side,og jeg liker ikke slikt i det hele tatt. Hvorfor skal han bestemme det?Bare la han være barnselig,det er hans tap.
Magandang anak ko Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Man har jo rett på ferie når man bytter jobb. Ellers kan man jo gå (worst case) 2 år uten ferie. Jeg hadde gjort som magefølelsen sa. Latterlig å true med å ikke ville være med hvis dere reiser i juli også.
Harald Ripultfør Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2009 Magefølsen min sier at jeg har lyst til å reise på begge turene, og at han er teit som ikke gidder å reise med oss hvis vi reiser en gang før han.. Syns det er synd for snuppa sin del at han lar være å dra på ferie med henne.. Men samtidig syns jeg det er ekkelt å gå imot han også...
Gjest leker Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Enig med Bæ Bæ. Barnslig og manipulerende. Svært lite imponerende. Ville sagt til han at du godt kan forstå at han vil være med henne til syden første gangen. Men at det er mange første ting en ikke får oppleve når en ikke bor sammen fast. Slik er det ikke bare for fedre som ikke lenger er sammen med barnets mor, men også de som må reise i jobb sammenheng. Men at dere som voksne ikke kan forevente at den andre, eller baent for den skask skyld bare skal sitte å vente på den andre. Slik er det ikke å vokse opp, forandreinger og opplevelser kommer i en stor fart.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Det virker som om hans syns det er trist at ikke han får være med på første sydenturen til barnet sitt. At han rett og slett føler det som et tap. Og derfor bruker han en slik hersketeknikk mot deg. Kansje han føler seg utenfor?
Harald Ripultfør Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. mai 2009 Ja, det er mulig han syns det er leit å ikke få være med på første turen, men bør jeg ta henssyn til det, eller hva hadde dere gjort? Jeg mener jo at vi kunne fått to flotte turer, og da syns jeg det er synd at han skal avlyse den siste turen "bare" fordi han ikke får vært med på første..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 hvordan er han som far ellers da? er han den som alltid er med på ting? som er med første dagen i barnehagen, første dagen hos frisøren, er med på helsestasjonen, ringer og spør hvordan det går osv?
Harald Ripultfør Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2009 Han stiller opp på det meste! Men er nok ikke alltid der.. Er ikke med til helsesøster eller forelsdresamtaler osv, pga det passer ikke med jobben... :/ Han var med første gang hos frisøren, han er til å stole på! Han har lyst til å være med på det meste virker det som.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mai 2009 #13 Skrevet 10. mai 2009 det er jo bra det da kan du ikke prøve å snakke litt med han om et par dager? når ting har roet seg litt. si at du forstår at han vil være med første gang til syden, men at barnet deres ikke kommer til å nyte turen med dere noe mindre om du reiser en gang før også. prøve og forklare at dette er noe du har gledet deg til og ikke hatt mulighet til før. og se hva han sier da? han opptrer litt som en liten "drittunge" som har funnet ut at han ikke har fått viljen sin. men det gjør vi jo alle innimellom når vi blir lei oss og skuffet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå