lillalo Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Sitter her å tenker på fødselen. Har så lyst på en til, men sliter med opplevesler av tøff fødsel. Gikk til fødsel med tanker om at det skulle ble tøff, men dette klarer jeg. Smilte til og med da veene endelig startet og jeg kunne flyttes til føden. Etter x antall timer med åpningsveeer( som opplevdes voldsomme) gikk det ca 4 og en halv time fmed full åpning før babyn min ble tatt først med vakum så med tang. Fikk en kraftig revning. Under fødsel ble det også snakket om for høy puls på baby. Noen andre som kanskje har opplevd både å bli satt igang og ikke på overtid, eller har tanker om dette. Trenger noen som kan si at det blir letter neste gang..... kanskje..... he he
Gjest yrild Skrevet 10. mai 2009 #2 Skrevet 10. mai 2009 Vet ikke helt om jeg forsto hva du spurte om...? :-) Fødselen min startet med at vannet mitt gikk, men oppe ikke nede ved skjeden. Vi måtte derfor bli på sykehuset og håpe at jeg fikk veer...som aldri kom og pga infeksjonsfaren ble jeg satt igang. Tok 36 timer med igangsettingspiller før jeg fikk grusomme rier som ikke førte til noen åpning... Lillemann kom tilslutt med vakum (nesten keisersnitt pga lav puls på barnet) og jeg ble klippet endel... Jeg er veldig alternativ og hadde planlagt vannfødsel og akupunktur (ingen epidural på meg nei!), men vann hjalp ingenting på de "falske" (igangsatte) veene mine ei heller akupunktur eller homeopati.... Neste gang (hvis det blir en) skal jeg ikke være så ihuga alternativ, ikke vente så lenge med å få smertestillende. Etter at jeg fikk epidural kom det gode humøret mitt tilbake og jeg hadde kraft til å glede meg over at nå kom lillemann snart :-) De fleste tobarnsmødre som jeg kjenner sier uansett at fødsel nr to har vært mye enklere, så det kan vi jo se frem til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå