Gå til innhold

Hvor store ødemener i bena er "greit" ved termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror føttene og anklene (spes. høyre) eksploderer snart. Har ikke lenger noen antydning til ankelkontur, og leggen er 3 cm større enn venstre benet. Sprenger, er litt rødt og varmt, så skulle nesten tro det var betennelse i det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro du beskrev bena mine nå. Har ikke hatt antydning i det hele tatt helt frem til å går (er i uke 33+4), men nå har har spesielt det høyre benet eksplodert helt. Spesielt nede ved ankelen og under fotbladet. Er faktisk litt vondt å gå på.... Prøver å ligge med bena høyt i håp om at det skal gå litt tilbake, men ser ikke ut som om dette hjelper. Håper for all del dette ikke skal være sånn fram til terminen.

Jeg kan desverre ikke svare deg på spørsmålet ditt, men fint om noen andre kan komme med et godt svar her!

Skrevet

Vet ikke, men på meg ble det svk.forgiftning når jeg hadde ekstremt mye vann i bena ved termin, så du får følge litt med. Jeg hadde sånn at jeg ikke fikk på meg mannen sine sko engang (4-5 nummer for store, ikke sjangs å få dem på), når jeg trykket ned midt oppå foten kom det et dypt søkk ned i foten som brukte over 1 minutt på å glatte seg ut igjen, og jeg kunne bare glemme å få på meg sokker ol. Var vondt å gå på føttene. Fordelen er at når babyen er ute og vannet går bort føler man seg ekstremt tynn og fin igjen etterpå ;-)

Skrevet

Svarte deg på Dib jeg....Anbefalte en telefon til legevakt for å høre om de ville ha deg inn for å utelukke evt blodpropp, spesielt hvis du har smerter i høyre foten......

God bedring!

Skrevet

takk for det:) det roer seg litt når jeg tar benet opp, og det er vel ikke helt forenelig med blodpropp. ser an i natt, og ringer evt føden i morgen om det ikke roer seg:) takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...