Gå til innhold

Veldig tidlig selvfølgelig, men har noen begynt å tenke på navn?


Lisa,Vegard&Tarjeis*mor

Anbefalte innlegg

Det har jeg, for jeg syns navn er så utrolig spennende!!! Jeg liker norske, sterke, gamle navn, men mannen min ler som regel bare av alt jeg foreslår. Men heldigvis har han godkjent noen og nå har vi en bitteliten liste (som helt sikkert kommer til å forande seg mange ganger i løpet av de neste 34 ukene) Vi liker Aksel, Ådne, Jostein, Signe og Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke jo litt tidlig, men man skal ha troen på "det". Jeg liker Ingeborg, Ingrid, Inga, Ragnhild, Amanda, Amalie, slike gamle jentenavn. Valdemar, Aksel, Gabriel, Isak, Ola, er fine guttenavn..

 

Du da hva synes du er fint??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde også fine navn. Litt samme stilen egentlig :)

 

Jeg liker veldig godt de jeg nevnte ovenfor, men hvis jeg skulle valgt helt uten mannen min og fikk gutt, ville han fått navnet Tord. Det er det flotteste guttenavnet jeg vet om, men han vokste opp med en gutt i gata som het Tord og var en j...unge. :( Synd, for jeg elsker det! Andre jeg liker som han fnyser av, er Tormod, Torben, Erlend, Sigrid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt så vidt og skjønner det blir skikkelig vanskelig denne gangen. Vi har en sønn fra før, og da var vi helt enige om jentenavnet. Nå er jeg plutselig usikker på det. Og andre guttenavn aaaaner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt så veldig mye på navn enda, men har selvfølgelig en liten liste navn jeg liker ekstra godt. Blir det jente så blir det kanskje Silje, Tonje, Rebekka eller Katinka. Blir det gutt, så ligger Espen godt an. Min første gutt fikk navnet Marius allerede etter første UL, fordi det likte vi veldig godt. Og det øyeblikket han var født, så så vi at han så ut som en ordentlig Marius! Inget annet navn kunne ha passet han! =) Han går også under navnet Marius Umulius.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også gamle, norske navn :) Får vi en gutt, blir det Ola. Jente er vi litt usikre på.. Live ligger godt ann. Jeg liker Ylva kjempegodt, men sambo vokste opp med en hund som het det, så det er uaktuelt for han... ;)

 

Fetteren min heter forresten Tord. Syns det er et nydelig navn, men det er liksom fetteren min, så kan jo ikke kalle ungen det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt en god del på navn allerede ja :-)

 

I familien så er det en slags tradisjon for jentenavn som begynner på S. Svigermor har navn på S og mamma har det, mormor hadde det og svigerinnen min og datteren hennes.

 

Jeg har lyst til å følge "tradisjonen" og samtidig kalle opp etter min mormor, så om det blir jente så blir navnet Signe.

 

Vet ikke om vi vil ha dobbeltnavn (som det er Tradisjon for her omkring) for det kan bli for langt med de to etternavnene også. Fire navn er ikke nødvendig liksom...

 

Når det gjelder gutt så har jeg ingen anelse... :-)

 

Vil gjerne vite kjønn på ul når den tid kommer, så kanskje det blir lettere å velge guttenavn da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signe er kjempefint, liker også Ingeborg veeldig godt, Signe, Inga, ingeborg. Mamma het Alida, bestemor Amanda og Ingrid. Liker også Nora. Guttenavnet jeg alltid hat likt er Gabriel, men ger er det vanskelig, liker sterke gamle navn.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tormod er et fint navn, liker også Erlend og Sigrid. Torben er dansk tror jeg. Oldemoren min het Jensine:-) litt vanskelig å bruke, men ikke mange som har det navnet. Aminda og Borghild er også lite brukt, men ikke aktuelt.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D jeg har også valgt navn, hehe. Litt tidlig kanskje..

 

Hvis dt blir jente - nathalie, sara eller michelle.

 

Gutt - patrik eller nikolai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,vi eller det vil si jeg har begynt og tenke på navn,sambo syntes det er litt tidlig enda,hehe.de navnene jeg syntes er fine er,

 

Guttenavn: Trym,Vetle,Isak,Adrian

Jentenavn: Milla,Mia,Mathilde,Tuva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin hvis det er gutt, Liv Maja hvis det er jente..

Liv fordi hun da vil ha verdens beste oldemor...en meget viktig person for meg og min familie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fant jentenavn sist, som vi ikke sa til noen. Derfor har vi ett dersom det er jente. Når det gjelder guttenavn, så får vi bare vente og se. Det dukker vel opp et fint navn. Jeg ble så glad sist, for jeg har alltid likt et guttenavn. Og det likte heldigvis mannen min også :-).

 

Bor på vestlandet og trenger et navn som klinger like fint på østlandsk (jeg er derfra opprinnelig) og på vestlandsk. Bor i nærheten av Bergen, og kjenner noen bergensere. Ikke for å være ekkel mot noen, men tror jeg vil prøve å få et navn uten r. (No offence).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn feeling om at jeg venter en gutt, så er mest opptatt av guttenavn. Selv har jeg veldig lyst på Håvard, men det nekter samboeren min. Hallvar synes vi begge er stili. Jeg kasnkje litt mer enn han, men vi snakket nå litt om det i går. Testet ut ulike skrivemåter. Ellers liker jeg Ola. Og magnus, men det heter lillebroren min.

Av jentenavn troner Alva på toppen. Det er det nydeligste navnet jeg vet om. Aurora er en nummer to for min del, men søstra til sambo hadde en kanin ved det navnet, så skjønner jo at det må utgå. Ylva er jeg fan av. Og Maria. Nydelig navn det altså. Ane er også et pent navn. Men da jeg på ungdomskolen ble mobbet, het sjefsmobberen Ane. Men jeg liker navnet likevel. Får se. Anna. Pent pent. Evelina, men det synes min kjære er aaaltfor jålete. Raring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har tenkt på navn lenge jeg, uten å være gravid også :P

Men nå er jeg gravid da (4+6 ) og har jo noen navn jeg synes er finere enn andre liksom :P Men, har ikke begynt å tenke ut navn til babyen vår på ordentlig ennå liksom nei :P

 

Men disse synes jeg er nydelige:

- Jente:

Victoria, Vanessa, Valentina

 

-Gutt:

Lucas, Julian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt et jentenavn klart, i mange år, hehe, og det er Sunniva :)

Ser ikke vitsen med flere alternativer der, det må bare bli det! :) Sambo er helt enig, men mulig vi finner et par til i tillfelle.

Av guttenavn har vi funnet noen: David, Jonathan, Tim, Emil. Men som de sier, når man ser den lille vet man det visst bare, så da kommer det vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehe, si ikke det. Jeg het "du" i nesten 4 måneder jeg. Opphavet hadde fått vite at jeg skulle bli en gutt, så de hadde guttenavnet klart. Så kom jeg ut da, med innebygd istedet for slange... Ble nå navn til slutt lell da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke prata om navn ennå. men jeg har i flere år hatt ett jente navn jeg liker da, og det er oda sofie. men vet ikke om samboer går med på det om det blir jente. og av gutte navn liker jeg oliver og simon. men får se hva sambore mener når vi bygnner å prate om navn. blir sikkert ikke før nærmere slutten at vi bestemmer hva frøet skal hete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...