Gå til innhold

Javel...Blir det "judasmelk" fremover...? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke helt på min lille Skrue på snart 6 mnd. Av og til er puppen populær, men i det siste har interessen sunket betraktelig. Spesielt etter innføring av fast føde. Han har heller ikke spist om natta de fem siste nettene. Og dermed blir det ikke så mange ganger jeg drar frem puppene mine i løpet av et døgn.

Og i kveld fikk han som vanlig pupp, og sovnet etterpå i senga. Det pleier han å gjøre. Og så våkner han etter en halvtime. Det pleier han også å gjøre. Han sovner etter at jeg har tatt han opp og legger han ned igjen. Men i kveld ville han ikke roe seg. Jeg tilbød begge mine "før-så-struttende,nå-akk-så-slappe" pupper, men det skulle han ikke ha. Så ropte jeg "judasmelk", og opp fløy flaska fra kjøkkenet. Lille Skrue drakk 100 ml og sovnet igjen.

Drikker man 100 ml for kosens skyld, eller er han sulten da? Vi har jo gitt mme av og til, men da på grunn av jeg ikke har vært hjemme. Jeg har jo ikke peiling på hvor mye melk han har fått av meg i det siste.

Så hva tror dere...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe - hadde glemt uttrykket judasmelk. Vanskelig å si om det er sult. Når jenta mi er sulten drikker hun 180ml mme - hun er ganske liten av vekst, men 8 mnd. 100ml her har typisk vært måltid når hun har vært urolig og overtrøtt, og bare har hatt behov for kosen og påfyllet for å klare å sovne.

Skrevet

Jeg liker uttrykket.Passende!

Her drikkes det 240 ml pluss når sulten er størt. Nå er han 6 mnd. Ellers går det i maks 80 ml. Totalt uinteressert i mme blitt. Men vann er blitt en ny vinner. Fordelen er at det drikker han nårsomhelst hvorsomhelst. Melk kan KUN inntas i sengen liggende, alt annet blir hyl og skrik for han tror han skal sove (slem mamma), mens vann, nei det kan vi drikke opp ned helt ok.

De skal jo bare ha maks 6 dl melk når de har rundet 6 mnd og får fast føde, så.

Skrevet

Skrev akkurat et lignende innlegg... Snupp her vil heller ikke ha så mye melk fra meg lenger. :( Hun tåler ikke mme jeg får i butikken heller, mistenker at hun har melkeallergi... Men vi har begynt så vidt med litt fast føde da, så hun får igrunn mer a det...

Skrevet

Jeg sluttet å amme for en uke siden, av akkurat samme årsak. Eller nesten da. Han ville ikke ha pupp lenger, bortsett fra på natten. og når han da sluttet å våkne på natten...

Men MME på flaske var greit. Enn så lenge. Nå er ikke det heller så poppis. Fast føde er gøy. Men tror ikke det var mye melk igjen, for har ikke hatt melkespreng i det hele tatt. Syns det var bittelitt trist i starten, men nå er jeg over det. Tror den labre etterspørselen til tjukken gjorde at det ikke var veldig mye melkeproduksjon igjen. Og når han da først ville ha, så var det altfor mye jobb for å få ut veldig lite. Og da gadd han i hvert fall ikke prøve. Såh...her var det ikke aktuelt med pumping, så nå er det flaske noen ganger i døgnet.

Skrevet

Jeg skal være helt ærlig; jeg gleder meg litt til å slutte å amme. Så jeg føler meg litt egoistisk, og lurer litt på om psyken er med på å avslutte meieriet. Har ikke hatt noe problemer med ammingen, men hadde tenkt å slutte før høsten (pga.jobb) og hadde en drøm om å "sprade" rundt i bikini uten ammeinnlegg eller for eksempel med en stor pupp og en liten - da han nøyer seg med en pupp per måltid.

Jeg har heller ikke melkespreng, selv etter en natt uten mating. Merker jo at det er litt i de om morgenen, men melkespreng har jeg ikke hatt etter jeg begynte med fast føde.

Tror jeg venter litt og ser. Men føler at jeg snart sviker min lille Skrue, og tyr til den grusomme judasmelken.. Til tross for at han gjerne ikke trenger mer melk enn han får av meg. Ikke vet jeg.

Uff, jeg høres jo bare fryktelig egoistisk ut..? Herrejemini, så mye man må tenke på...

Skrevet

Hehe, judasmelk..uff, det var egentlig et litt stygt ord for mme?

Syns du skal begynne å gi henne mme jeg, med god samvittighet :)

Skrevet

Han, såklart, ikke henne ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...