Gå til innhold

noen som syns ungene har store mager???

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen ganger synes jeg at gutten min på 16 mnd har veldig stor mage....

begynte å tenke på,om det kan være noe han spiser feil?? som gjør at den blir veldig oppblåst eller noe??

eller er det normalt at små unger har stor mage noen ganger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper og tror det er normalt:) Gutten min på 21 mnd har stor mage, men av og til er den liten så putselig blir den stor:) eheh

Skrevet

Det er normalt at de har en liten kul på magen.. gutten min er slank, ikke en storspiser og veldig aktiv (14 mnd) men en liten søt kul på magen har han. :-)

Skrevet

Gutten min ligger midt på gjennomsnitt streken og har en stuttende mage som han liker å presse frem enda mer:)

Skrevet

Det er jo som de sier over normalt at små barn har litt stor mage, men hvis det er noe du legger merke til at han får noen ganger kan du jo tenke på hva han har spist. Ev skrive det opp. Slik ser du jo ganske lett om det kan ha noen sammenheng med noe han har spist.

Bla kan stor mage være et tegn på cøliaki. Ikke for å skremme deg eller noe, men klart det er lov å passe litt på selv om det mest sansynlig ikke er noe;)

Skrevet

her er hun ganske slank med en stor kul på magen... syns det er søtt. Og er nok ikke noe å bekymre seg over..

Skrevet

Jenta mi på 20mnd har også stor mage, alltid hatt det egentlig, men den blei mer synlig når hun begynte gå :)

Noen ganger kjenner jeg på magen og kjenner at den er hard og stram, da kommer det som regel mye luft i løpet av dagen, promper som en mann av og til!

Når hun ikke har luft i magen er magen fortsatt like stor, men ikke så stram og hard, ikke så ofte hun sliter med luft, men de gangene hun gjør det finner jeg som regel ut hvorfor (nye ting hun har spist osv)

Hun har jo hatt sånn mage lenge og vært til både lege og helsesøster og ingen har kommentert det, så regner med at kulemagen skal være der :)

Hun er slank ellers.

Skrevet

tusen takk for svar:)

det er nok helt normalt ja.... er litt søtt også da;)

HI

Skrevet

Ja, det har min gutt på 22 mnd også. Han er en slank kar så det er ikke fett. Jeg ser forsåvidt at kompisene hans også har det så da er det vel normalt. Det ser litt sprøtt ut av og til, nesten som om han har svelget en liten ballong :)

Skrevet

Min gutt har hele tiden også hatt stor kule -mage,hehe:) Men etter jeg sluttet med melka,så har han ikke det lengre.Men jeg sluttet med melka pga hele tiden ørebetennelser.Han er friskere uten melka.Men ellers er det vanlig synes jeg da og se barn med kule- mage!!

Skrevet

Min jente er 16 mnd og veldig slank, spesielt etter at vi var syke her hjemme fra desember - mars, og hun spiste minimalt (ville omtrent bare ha morsmelk). Hun har tynne armer og bein, en bitteliten rumpe, og en søt og ganske stor ballongmage, hun ser litt morsom ut :) jeg har også lurt på om det skal være sånn, men nå som hun er i toppform igjen, er aktiv, blid og spiser som hun skal, så tar jeg det med ro. Ballongmagen er jo også supergod å kose på :D

Skrevet

De fleste barn har en liten mage, rett og slett fordi organene i kroppen ikke helt samstemmer med resten av kroppen... Organene er rett og slett litt for store for resten av kroppen, om du skjønner... Ikke noe å bekymre seg for, den vil gå vekk når barnet vokser!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...