Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Våknet idag tidlig med skikkelig hodepine (er i uke39). Igår kveld var jeg slapp og dårlig, så sovnet med en gang. Hadde ikke sjanse til å holde meg oppe så jeg tok noen paracet å la meg igjen. Klokken 14 ringer det på døren, svigefar hadde bestemt seg for å komme å hjelpe oss med å male litt videre på sovereommet, så jeg måtte stå opp. Svigefar sa jeg kunne ta to paracet til (han er overlege/kirurg) og drikke mye vann til. De var ferdig nå i 17tiden, å jeg måtte klage litt mer over hodet før han gikk, som ikke hadde gitt seg. Så spurte han hva blodtrykket lå på, jeg fant frem helsekortet å sa det var høyere enn sist.. Så sa jeg, "forresten så var det L4 på urinprøven, hva betyr det?" Da ble han litt stor i øynene å svarte at det er tegn på en kraftig urinveisinfeksjon, "hvilken tulling av en lege er det som har sendt deg hjem uten resept på antobiotika??" Jo ja jeg har hatt symptomer på det, senest isted svidde det når jeg tisset og jeg har litt vondt i underlivet. Dessuten hadde blodtrykket mitt gått opp til 140/90 uten at legen reagerte (som har vært en del lavere), så svigefar skal sjekke det igjen i morgen. Har mye vann i kroppen, blodårene på hendene står oppover, og sokker graver seg inn i anklene, ingen reaksjon fra legen på dette heller. Prøven ble tatt på mandag, nesten en uke siden. Lørdag for en uke siden hadde jeg små symptomer uten å tenke noe mer over det. Jeg hadde jo ikke peiling på hva "L4" stod for, og siden legen ikke tok det alvorlig dro jeg hjem like glad om at alt var i orden... Min samboer dro ut med en gang å hentet resepten, så får jeg håpe baby blir der inne til jeg er kvitt plagene, skal visst ikke være noe særlig godt å ha det under og etter fødsel. Kan jeg si: I LOVE svigefar
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Satt igang? Er førstegangs å må spørre hvorfor Hadde ikke gjort meg noe å bli satt igang.. hatt maserier flere ganger siste 3ukene å er ganske sliten og tung nå.. Uff hodet verker!! HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Kan jo tyde på svangerskapsforgiftning også, tror du burde ha sjekket litt opp i det...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Ja det er nettopp pannehodepine og uvelhet jeg går med nå. Begynner med å sjekke blodtrykket igjen i morgen Svigefar nøler ikke med å sende meg inn om det skulle være noe, så føler meg i trygge hender! Jeg vet ikke om jeg går til legen min igjen, har helt mistet tiltro til h*n!! HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 L 4 betyr at du har fullt utslag på leuckocytter, hvilket IKKE trenger å bety at du har en uvi. Det er nitritt som avgjør bakteriene, og dersom det ikke var utslag av det er det kanskje derfor legen ikke har reagert. Men alikevel burde han sjekket det litt nøyere, siden du er såpass langt på vei. Lykke til, og god bedring
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Jeg har fått kraftigere og kraftigere symptomer på uvi, men jeg har trodd det har vært nomalt å ha slike smerter nedentil når man er "fødeklar", og legen min nevnte ingen ting å sende inn til dyrking. Legen burde hvertfall ha spurt om jeg kjente noe, ikke bare si "ja det er sikkert bare urenheter så vi lar det være med det". Hadde det stått L1 eller L2 så hadde dette vært en normal reaksjon. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Det er jeg enig med deg i. Sendte han den ikke inn heller? Merkelig... Godt du har svigerfar som tar tak i ting! Lykke til i morgen
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Åh jævla idiot-lege du har altså, jobben hans er jo rimelig enkel på dine kontroller! Tulling....(sorry hormoner..) Godt du har lege i familien, og føler deg i trygge hender! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2009 #10 Skrevet 9. mai 2009 Skremmende lesing egentlig! Jeg også har vært borti lege som sier ja og ha.., så har mistet litt tiltro til legen min jeg også. (han sa det ikke var noe å gjøre mot bekkenløsning, det går over av seg selv.. Eehh., nei? Det er masse en kan og skal gjøre) Håper det går bedre med deg og bra du har en sånn svigerfar! God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå