Gå til innhold

29% vekt a. og tegn på svangerskapsforgiftning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen råd om hva jeg bør gjøre. Jeg begynner å bli utolmodig og redd for en vanskelig fødsel pga. stor unge. Selv er jeg liten og nett (160 cm. og 53 kg. til vanlig). Var til kontroll på sykehuset for 6 uker siden og fikk da vite at jeg venter en stor unge, men jeg er ikke kalt inn til flere kontroller. I morgen har jeg termin, og jeg ønsker ikke å gå noe særlig lenger. Jeg går ofte til kontroll hos fastlegen pga. høytblodtrykk 130/90 og protein i urinen, men har ikke fått intrykk av at fastlegen vil gjøre noe i forhold til å sette ignag fødselen tidligere. Er det noe jeg selv kan gjøre/ kontakte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Har det som deg i forhold til at jeg venter stort barn, noe jeg engster meg litt for. Er ikke så stor selv. Jenta er estimert til 4,5 kg ved termin, det var i uke 36 og ble ikke innkalt til ny kontroll. Har i ettertid lest at mange får ny UL vekstkontroll og tok dette opp med jordmor samtidig som jeg forklarte at jeg engstet meg en del. Hun ringte føden og snakket med de og har nå fått en ny kontroll til uken, to dager før termin. Synes dette e betryggende både i forhold til å få vite hvor stor hun er nå og muligheter for en eventuell igangsetttelse før 14 dager over termin.

Kanskje du kan snakke med egen lege/jordmor og de kan kontakte føden for deg?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...