Gå til innhold

kan man blir gravid hvis..

Anbefalte innlegg

Gjest herr og fru strert
Skrevet

kan man bli gravid hvis man kun bruker kondom ved utløsning, dvs at man ikke bruker det frem til rett før? Regner med det sikkert er mulig, ingenting er jo 100% sikkert uansett, men er det stor sjanse?..

Videoannonse
Annonse
Gjest herr og fru strert
Skrevet

altså, kan man BLI, ikke blir. :) Rett skal være rett

Skrevet

Absolutt, minstemann her er et sikkert bevis på det ;)

Skrevet

Det kan komme ut noe sæd under samleie, altså før utløsningen. Og siden det jo kun skal èn eneste sædcelle til for å befrukte ett egg, så kan man jo selv vurdere.

Gjest herr og fru strert
Skrevet

ok, men sjansen vil vel uansett være MYE mindre enn om man ikke hopper av i svingen? Eller?? En venninne av meg påstår at hun har brukt denne "prevensjonsmetoden" i alle å uten å bli gravid (og hun kan bli gravid, har to barn).

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Det er sæd i glidemiddelet som kommer ut av penis hele tiden så det er IKKE en sikkert måte å unngå graviditet på!

Gjest herr og fru strert
Skrevet

jeg trodde det bare var rett før utløsning?

Skrevet

Det er ikkje ein sikker prevensjonsmetode, som andre nevner så er det sperm i glidemilddelet, men den kan funke.

Me hoppa av i svingen i fire år. Dei to gangane me ikkje har hoppa av har eg blitt gravid. Så det er mulig, men eg anbefaler den ikkje.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

nope, stemmer nok ikke det :-)

Mange som har fått erfare at det ikke stemmer ;-)

Gjest herr og fru strert
Skrevet

det at dere har brukt metoden i 4 år uten å bli gravid viser jo at det hvertfall er liten sjanse.. Min venninne har samme erfaring. Greit nok at det KAN skje, men hvis det ikke er totalt krise å bli gravid er det jo ok å forholde seg til den lille sjansen:) Har venninner som har blitt gravid tross både p-piller og spiral (kobber), så det er vel litt sånn at naturen finner en vei uansett innimellom..

Er det noen her som har blitt gravid tross hoppet av i svingen da?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Ikke jeg, måtte ty til prøverør vi, men min x og damen ble gravid på denne mnd. OG det var ikke planlagt for de hadde bare treftes for 1,5 mnd siden :-/

Skrevet

Sånn var det for oss. Det var ikkje krise om me skulle bli gravide, men det passa ikkje heilt. Eg ville heller ikkje bruke hormonpreparater pga fertilitetsproblemer i familien og då eg brukte p-piller i "ungdommen" så hadde eg veldig mange bivirkninger. =) No har me to veldig planlagte avkom =D

Gjest herr og fru strert
Skrevet

Tror konklusjonen blir at det er usikkert, men egentlig rimelig sikkert.. Kombinert med en viss oversikt over syklus ("sikre perioder") tror jeg vi fortsetter:)

Skrevet

Som sagt ble jeg gravid på denne måten, men vi ville jo gjerne ha en til da, den kom bare litt før planlagt ;)

Så jeg er enig med deg, det er en grei prevansjonsmåte hvis det ikke er helt krise å bli gravid. Vil man absolutt ikke bli gravid anbefaler jeg den ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...