Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

til helt nyfødte er det vanligst med str 50 da tro?? ell er det mange babyer som går rett i 56? tenkte å kjøpe noen klær så han har heeelt i starten da han blir født....førstegangs å hakke peiling på sånt...heh:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor forskjell på unger når de er født hvor store de er... så noen trenger 50 andre går rett i 56... Ha nok ikke villet kjøpt MASSE klær i 50 men bare noen basis plagg. Det er vel på lindex de har de størrelsene der. På h&m er det 0-1 mnd 2-4 mnd osv.... ikke let å vite før man sitter med nøstet i armene...

Skrevet

nei det er ikke det...jeg har kjøpt en del i 56....gjør vel ikkeno om det er litt for stort heller...vi får nå se da han kommer :)

Skrevet

Jeg venter barn i juli og har allerede fått og kjøpt en del klær. Altfor mye i størrelse 50 så drar nå og bytter i 56 og 62. Har skjønt at det er minimalt som blir brukt i den størrelsen og noen barn hopper rett i 56.

Skrevet

Jeg kommer til å handle en del i 50, men det er fordi forrige mann brukte den størrelsen lenge. Måtte tom ha litt i 44. Så det kommer jo ann på hvor stor babyen er når den blir født.

Skrevet

Jeg også brukte 50 på førstemann ganske lenge, men hun startet også på 44.

Skrevet

Her brukte vi str 50 i ca 2 måneder. Så str 56 i nesten to måneder etter det:) Greit å ha litt basisplagg ja, så babyen slipper å svømme i tøyet.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en del i str 50 da førstemann kom og trodde jeg hadde for mye av det... men da vesla på 50 cm og 3010g kom ut trengte vi en del mer faktisk... Brukte det i i ca 2 måneder før vi gikk over til 56... Men det varierer jo fra barn til barn da.... Vi hadde forresten fått beskjed på SEN ultralyd at vesla kom til å veie over 4, 5 kg - DEt stemte ikke.... Kjøp inn litt i str. 50, men ikke for mye. Og det gjør jo ikke noe om det er litt stort da :))

Skrevet

Det er veldig individuelt.

Eg er 2.gangsfødende.

Til 1.mann hadde eg 2 bodyer i 56 og ei sparkebukse.

Fikk gutt på nesten 4,5 kg,så han gikk nesten rett i 62.

Men erfaring tilsier at til 1.mann treng du ikkje kjøpe mykje sjølv, du vil nok få ufattelige mengde til småen...

Men det er jo kjekt å handle babyklær!

Ville ikkje ha klipt av merkelapper på alt dersom du ikkje veit kor stor babyen blir.

Lykke til!! :)

Skrevet

Mi jente var 3780g og 48 cm når ho var født, str. 50 var stooort til henne.Hadde også fått høre på forhånd at eg bare trengte litt klær i str 50, heller litt mer i str.56. Så tror det er veldig ulikt fra baby til baby.

Skrevet

Veldig ulikt, ja... Hadde kjøpt nydelig babytøy i str 50, men det fikk eg aldri på. Måtte rett i str 56!

Skrevet

Jeg fikk en "gigantbaby" (det kjentes hvertfall sånn ut;-) ) på 4575 g, men pga at han var relativt kort, 51 cm, så brukte han str 50 i nesten 2 mnd. Og 56 var altfor stort! Og man vil jo gjerne at bebisen skal være både komfortabel og fin å se på, så han kunne jo ikke drukne heller! Så vi måtte stadig kjøpe mer bittesmå klær! Men føder man en på 54 cm, så er det nok ikke lenge før man hopper inn i str 56!

Skrevet

basisplagg i str 50 og det aller meste i 56. de vokser fort ut av str 50. fikk en jente på 4 kilo sist og venter gutt denne gangen. kommer til å kjøpe str 56.

Skrevet

Jeg synes det er flott å ha noen klær de faktisk passer helt inne, så noe i 50 er hyggelig. Tror de fleste kjøper mest i 56. Jeg får små babyer på overtid, rundt 3000 g, og de bruker 50 lenger. Bruker også mye ull som er mer elastisk.

Skrevet

Jeg skal ha en del basisplagg i str 50(får mye av familie og venner også da). Jeg skal ha jente og var selv ganske lita som baby. Er jo så billig med bodyer og strømpebukser og kjøper heller litt for mye av str 50 enn å måtte gå ut å handle de første dagene etter fødselen.

Skrevet

Om jeg var deg, så hadde jeg bare kjøpt inn str 56 nå, og så, når du nærmer deg termin, så ber du JM om å gjette vekt på babyen din. Flinke jordmødre kan ofte kjenne utenpå magen om barnet blir noenlunde normalt stort, lite eller stort. Får du vite normalt eller stort, tror jeg ikke jeg hadde kjøpt noe, men får du vite at h*n kanskje er litt lite, så hadde jeg kjøpt en 2-3 bodyer og bukser.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at det ikke var vits i å kjøpe særlig klær i str 50, men var jammen glad jeg gjorde det, for jenta var bare 46 cm lang tross født 6 dager over termin, 50 klærne var altfor store... :-) Nivøen min kom ikke inn i 50 klær husker jeg. Umulig å vite det.. vanskelig.. men e vel lurt å ha noen få klær i 50 og 56, kjøper jo mer etter fødsel.. Mamma og sambo var og shoppet mye klær da jeg låg på sykehuset etter fødsel.. visste ikke kjønnet før fødsel heller, så hadde ikke så mange klær.

Skrevet

Jeg har kjøpt bare i 56, jeg tørr ikke kjøpe 50. Det er fordi jordmor har sagt at baby ofte blir omtrent like stor som foreldrene var, og både jeg og sambo var forholdsvis store babyer. Jeg er tvilling født litt tidlig, så er litt vanskelig å sammenligne, men altså stor for å være tvilling, sambo var litt over 4 kg og 55 cm. Om lille gutten vår skulle bli mindre enn planlagt er jeg helt sikker på at sambo stikker ut og handler babytøy så det holder i str 50. Men jeg ser altså ikke for meg at vi får bruk for det...

Men jeg går også ut fra at siden vi får førstemann nå så kommer vi til å få en del klær i gave, så jeg vil ikke kjøpe altfor mye heller. Det er bare det at det er vanskelig å holde seg...

Skrevet

gizmo78:

de har 50 og 56 på hm, har kjøpt noen bodyer og slikt.. men de har ikke mye.. utrolig kjedelig utvalg..

Skrevet

hei:-) har sjøl kjøpt litt i str 50, bare nånn plagg... for bli vel forlite ganske fort:-) men ska å kjøpe en god del i 56 og 62.. så en ikke træng å fær å kjøp nye klær så fort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...