elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 hjeeeelp.........her er det blånekt å pusse tenner (1 åring) har prøvd det meste, men ender opp med tvang og gråting. han spyr av fluor tabletter, så det funker heller ikke.
mamman til to gutter Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Her går det stort sett bra å pusse tenner, men når han har tenner som holder på å komme gjennom, så er det hyling her også. Kanskje det er derfor hos dere også hvis det plutselig har blitt verre? Da går det i tilfelle over etter en liten stund.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 hvis det er noen trøst er min ettåring også ganske håpløs med tannpussen for tiden. Men merker at han er MYE verre når han får tenner...så det blir en kjapp tannpuss for tiden. Har kjøpt Flux i tillegg. Heldigvis falt de i smak.. håper på bedre tider på tannpussefronten snart Lykke til
Trollemor og snuppa! Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Her funket det kjempebra med eletrisk tannbørste! )
hannes Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Nå går det supert hos oss, men har hatt perioder med tvang og gråt her også. Heldigvis går det som regel over. Elektrisk tannbørste hjalp en periode, ellers lager vi historier om alt mulig som befinner seg i tennene, store og små dyr som gjemmer seg mm. Ikke alle fluortablettene er like populære så prøv deg fram til riktig smak. Stor forskjell på tannkremen også. Kresne unger.... Eller bortskjemt? Jeg kjøper gjerne ulike tannkremer og fluortabletter til ungene så lenge det gjør pussingen mer lystbetont.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Går til pises her og, men åpner munnen med tvang og går fort over oppe og nede. Så får han spise på børsten selv etterpå. Hvordan gir man fluortabletter til ett åring, ser for meg han bare svelger den jeg.....
J, J og meg:) Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Vi drev tannpussing under tvang fra eldste var 6 mnd til han var 2.5 år. Ikke gøy. Prøvde å la vær å pusse tennene hans i en uke for å se om han "glemte" og vi kunne starte på ny frisk, men det gikk ikke. Etter råd fra hs fikk vi barnehagen til å hjelpe oss. De var positive til å hjelpe. En annen jente i barnehagen ble også med, slik at gutten vår ikke skulle føle seg annerledes. Hver formiddag pusset de to tennene med barnehagepersonalet. Han var litt vanskelig der i starten også, men mye bedre enn her hjemme. Etterhvert gikk det supert, også her hjemme. Det å pusse tenner ble en kul greie, og stor stas i barnehagen.
HegeAE Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Bruk 2 tannkoster, ein til 1-åringen og 1 som du bruker og pusse tenna til barnet med. La barnet gjerne og få pusse dine tenner med din tannkost. La tannpussinga bli til noko hyggeleg og positivt. Med tvang risikerer du at barnet ikkje vil pusse tenna i det heile tatt. Fluortabelett trenger ein ikkje bruke. Det er fluor i tannkremen, og mange som svelger ned tannkremen. Noko anna viss det er dårlege tenner i familien. Da kan ein knuse fluortabletten og blande den i maten. (Spesielt for dei som ikkje kan suge.)
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 9. mai 2009 #9 Skrevet 9. mai 2009 Vi gir floutablett til jenta vår, har gjort det siden hun var 8mnd, putter dne inn sammen med smokken og da suger hun på den leeenge, det er høydepunktet med tannpussen. Hun er nemlig også et MARERITT og pusse tennene på (1,5år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå