Gå til innhold

Hotellet på Ullevål

Anbefalte innlegg

Skrevet

* Blir man automatisk lagt på hotellet hvis fødsel går fint?

* Må man ha fått i gang amming? Slet veldig sist (av div grunner) og måtte gi mme på sykehuset.

* Har forstått at man må ha med klær til babyen, men er det bleier og andre stellesaker der?

* Hvor mange dager kan man max bli der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselem min gikk kjempefint så jeg var på hotellet innen en time. du kommer opp så fort du er klar eller det er plass.

jeg likte meg veldig godt der. du har en tlf du kan ringe til pleiere hele tiden som hjelper deg med alt:) jeg ringte angående amming og de hjalp meg med det.i tillegg er det en fin video som går på en av tv kanalene der som jeg så maange ganger og som hjalp masse.

du får klær første dagen(altså rett etter fødsel) og du for en body av libro. men den er veldig stor.... Du får bleier og bind. men de hadde bare papir. så jeg ville ha tatt med noen kluter til å vaske stumpen til babyen med, eventuelt våtservietter.

du er der i 3 dager hvis alt går bra, men har foreksempel baret gulsot kan det hende du må bli lengre. men hvis du er andregangsfødene blir du kun i 2 tror jeg. med mindre du vil blir lengre av ulike grunner:) lykke til:)

Skrevet

Jeg tok KS og kom på hotellet etter 2 døgn.

Jeg hadde ikke fått til ammingen ennå da jeg ble flyttet dit. Ingen melk som kom ut. Men det hjalp de til med på hotellet også. Det er bare å ringe eller gå bort til noen som hjelper deg. Der er de på vakt nederst i gangen hele døgnet. Også kommer de raskt om man trenger hjelp.

Når jeg var der i mai 2008 var det kun str 2 i bleier til babyen. Denne ble alt for stor, så vi kjøpte str 1 og brukte ikke bleiene de hadde der. Ville tatt med nyfødtbleier. Ellers er det kun papir, så jeg ville tatt med stellesaker til babyen og litt babyolje for lettere å få bort bæsj på stumpen. Jeg fikk bind, men brukte noen jeg hadde med selv isteden, da jeg ikke trengte disse gigantiske de hadde.

Synes det var fint å bo på hotellet!!:)

Lykke til!

Skrevet

da tar jeg med noen kluter og bleier. Sist fikk jeg baby på 2550g, så tviler på at str 2 vil passe... hehe

Håper jeg kommer på hotellet, har lite lyst på mangemannsrom på barsel...

Skrevet

Jeg lå der i slutten av desember 08, og da hadde de str 1 eller 2 å velge mellom av bleier. Man fikk også så mye always nattbind man ville, og de supertrusebleiene som man bør ha de par første dagene. Man fikk også paracet og salver og sånne ting om man trengte det.

I tillegg var det solid papir (sånn tettvevd som ikke løser seg opp) man kan ha vann på for å vaske stumpen til babyen. (Det anbefales kun vann og papir/ vann og klut, ikke våtservietter uansett).

Det er jordmødre på vakt hele døgnet, og de kommer inn til deg mange ganger om dagen i tillegg til at de kommer med en gang du ringer, hvis du trenger hjelp til noe. Og ja, den ammekanalen er både informativ og litt smålatterlig^^)

Eneste kravet de satt for at vi kunne bo der etter en ellers vellykket fødsel var at man må kunne tisse selv. (Pga epidural er det mange som sliter, og da må en ha kateter, noe de ikke har anledning til å styre med på hotellet).

Skrevet

Jeg tror de stiller krav til fødselsvekten til barnet også. Og så må ikke barnet være født tidligere enn 3 uker før termin om jeg ikke husker feil.

Selv fikk jeg ikke ligger der sist. Jenta ble født 5 uker før og jeg måtte opereres for å få ut morkaken, så vi måtte ligge på barsel. Håper å komme på hotellet denne gang.

Skrevet

det hadde jeg problemer med sist... betyr det at jeg vil få problemer hvis jeg velger epidural denne gangen?

Skrevet

Det med å ikke klare å tisse er jo en mulig bivirnking, vanskelig å si på forhånd om du får problemer med det eller ikke. Noen får det, noen ikke. Jeg vet ikke om du får det denne gangen selvom du fikk det sist.

Skrevet

Jeg var der i Januar 2008. Måtte vise dem at jeg klarte å tisse på egenhånd før jeg fikk komme dit. Synes det var hlet greit der. De var flinke til å sjekke innom hvordan vi hadde det, hjalp masse tilo med amming noe som var supert:) Badet er kjempestort der og du har god plass til å stelle babyen din der. Ligger et lite utvalg av bleier til babyen der..Det holdt til de 3 dagene jeg var der. BIND!!!! der var det ikke mange av der..så det måtte jeg kjøpe på apoteket der..Greit å ha med bind til deg selv. Et lite kjøleskap har du på rommet og tv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...