Gå til innhold

HVa hadde dere gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deres datter på 15 er hos en venninne. Hun skal overnatte enten der eller hos en annen som bor ca. 15 min. spasertur derfra. Hun skal ringe hjem og gi beskjed hvor det blir.

Kl. 23 har hun ennå ikke gitt lyd fra seg.

Du ringer mobilen hennes, hun svarer ikke. Du ringer så til først den ene venninnen, så den andre sine tilefoner, de svarer heller ikke.

10 minutter senere ringer datteren opp igjen og sier at hu skal sove hos den venninnen som de IKKE er hos, og at de to skal gå om en liten stund. HUn sier hun ikke hørte telefonen for den lå i et annet rom, men at nå har hun den på seg.

Etter 1/2 time kommer du på at du gjerne skulle hatt en liten melding når de var vel fremme, siden det tross alt er fredagskveld, sent og mørkt og de skal gå alene. Du sender henne en sms og ber henne gjøre det.

kl, 24 har hun ikke send noen melding, du regner med hun har glemt eller ikke sjekket mobilen. Du ringer henne, men hun svarer ikke. Venninnen svarer heller ikke.

Går du da og legger deg og regner med at alt er ok?

Dette skjedde hos min søster i går - jeg skulle overnatte der. Vi hadde ikke bil så vi kunne ikke kjøre dem. Denne venninnens foreldre henter sjelden, og er ikke så¨nøye på når de kommer hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kjørt dit datteren angivelig skulle vært, kun fordi jeg selv husker hvordan jeg var i den alderen.

"Mamma, jeg sover hos Kristin i natt" - betydde egentlig "Mamma, jeg stikker på fest i natt med masse folk verken du eller jeg kjenner, kommer til å drikke meg full og gjøre masse dumme ting jeg ikke vil huske i morgen." Heldigvis for meg så fantes det ikke mobiler med kamera på den tiden. Det fantes ikke mobiler engang! ;-)

Jeg hadde ikke lagt meg. Dessuten hadde jeg ringt hjemmetelefonen til foreldrene til datterens venninner. Ikke bare ringt venninnenes mobiler.

Skrevet

Jeg hadde sendt en melding der det stod "Hvis ikke NN/du ringer meg innen ett kvarter/halvtime så kommer jeg og henter henne/deg" til datteren og venninnene. Jeg får litt følelsen av at de ser telefonen ringe, men ikke tar den med vilje, kanskje fordi de er på fest?

Hadde ikke klart å sovet noe nei....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...