trillemamma Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 I dag er det barnebesøk og det tar 20-25 min. å til besøket. Er det langt å gå for to 8 år gamle gutter? Jeg har lyst til å gå til besøket, mens moren til nabogutten synes synd i de som må gå så langt. Da blir de sur og grinete. Hun snakker om å ta bussen, for å unngå krangling. For ca. en måned siden var det også besøk og jeg hadde lyst til å gå. Det var et nydelig vårvær og det hadde blitt en fin tur, på ca. 40 min. Da reagerte folk, gå så langt? Nei, huff.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Langt ? Har akkurat vært ute og gått ca. 40 min med sønnen min som nettopp har fylt 3 år. Han var ikke sliten i det hele tatt. De er vant til å gå minst 30 min hver gang de er på tur med bhg. Det vile jeg kalle latskap, ja.
trillemamma Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2009 Godt å få litt sympati. I dag blåser det og det kommer en del regnbyger, men jeg satser på å gå immellom bygene. Hvis det regner, skal vi kjøre, tenkte jeg, men det er jo bare å kle seg godt. Jeg skjønner virkelig ingenting.
MinnieMe Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Gå med god samvittighet!! Guttene dine er jo såpass store at de fint klarer å presse seg litt om de skulle bli slitne, noe jeg ikke tror de blir av 25 min spasering! Er alt for lite fysisk aktivitet blant unger i dag uansett. God tur
trillemamma Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2009 Takk takk. Det er godt med positive tilbakemeldinger. :-)
Fire småtroll Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Veldig stor forskjell når det gjelder akkurat dette, ser mange eksempler på det.. Tror rett og slett det har med hva vi liker å gjøre selv, jeg liker nemlig å gå, mens jeg ikke er spesielt glad i å kjøre bil. Derfor er mine unger vant til å gå, de går masse. Vi går f.eks til barnehagen hver dag, det er rett under 1 km, oppover hele veien, greit for 5-åringen selvfølgelig, men alle er så imponert over at 2-åringen også går selv (mange ville vel brukt vogn). Men 2-åringen elsker det, hun småløper og synger, plukker fine steiner, hilser på en kattepus osv osv, men en må selvfølgelig ha tålmodighet og ikke dårlig tid Siden alle mine er vant til å gå, er vi på lange skogsturer og familieturer til fots også. Går vi f.eks til mormor har vi med vogna (2,5 km hver vei), mens guttene på 5 og straks 8 år selvfølgelig går selv, ikkenoe problem. Hadde med fetteren deres på 6 år engang og han gikk 4 meter bak og klagde på at han var sliten og at det var så langt hele veien, så det er forskjell på ungene ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå