MissAntrop Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Hvor lang tid tok det før dere ble gravide igjen og har dere mistet flere ganger. Hadde en SA forrige helg, men er nå nullstilt med tanke på at blødningene er stoppet og hcg ut av kroppen. Jeg merker jeg er både redd og ivrig etter å bli gravid igjen og kommer helt sikkert til å være veldig bekymret... Har en datter på 2 fra før som kom ved første forsøk, ble gravid igjen på 2 forsøk, men mistet da jeg var 6 uker... Håper noen kan svare meg...
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Hei vennen... Uff, veldig leit å miste.... Har opplevd det tre ganger nå, alle før uke 8. Men, det er skjeldent da... Det er mye mer vanlig å miste en gang i sa enn flere på rad... Bare så du husker på det neste gang... Jeg har en jente på 2 1/2 år fra før... Etter henne ammet jeg ett år, så gikk det vel 2 mnd så ble jeg gravid ....Mistet, gravid igjen etter ca 3 mnd,- mistet etter ca 8 uker ( eller, ble oppdaget bo) og ble gravid igjen før jeg fikk mens igjen engang... Mistet igjen og ga opp... Så nå har vi tatt livet med ro. Sist gang jeg mistet var første helg i september,- og nå er jeg 16 fullgåtte uker Og hvis jeg får det til får i hvertfall du det til Jeg skjønner godt skrekken din samt iveren din. De to følelsene går hånd i hånd og er veldig forvirrende.... Lykke lykke til neste gang, da sitter spiren som støpt skal du se Og, vi er inne på "Mistet,gravid igjen" bruk oss for alt vi er verdt
MissAntrop Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2009 Tusen takk for et godt og beroligende svar, Uglemamma. Jeg husker deg faktisk fra første gang jeg var gravid, du fikk en datter noen måneder før meg og jeg tror vi har en felles bekjent i Bergen også. Uansett, det høres ut som du har hatt noen tøffe tak og det er veldig godt å høre at du er gravid nå! Fikk du noen forklaring på hvorfor du mistet tre ganger etter hverandre og ble du da utredet på noe vis? Og hvordan er det å være gravid nå? Takk for tipset om "Mistet, gravid igjen". Det har jeg ikke tenkt på, men kommer nok til å ta turen innom der. Lykke, lykke til videre i svangerskapet!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Tusen takk Hmmm,felles bekjent,nå ble jeg nysgjerrig. jeg har en husk som en middels guppy,så du får unnskylde om jeg ikke husker heeelt hvem det var Jeg fikk tilbud om utredning etter tapet 3. gang...Men da var jeg så inderlig lei av alt som hadde med graviditet å gjøre at jeg ikke orket å plukke opp papirene som lå og ventet på meg engang.... Lukket øynene og ga litt opp igrunnen.... Men har kontakt med en lege som var fast bestemt på at jeg skulle bli mamma igjen,- for jeg ble fort gravid og jeg hadde jo klart å få barn før.... Med en gang jeg fikk positiv test, ringte jeg ham.. Han satt meg på en pillecocktail og progesteron-tilskudd. Det han tror var årsaken var et overaktivt immunforsvar i livmoren som var livredd for alt "nytt"...Og dermed tok knekken på embryoer.... Han satt meg på Prednisolon,(- immunforsvarsdempende piller),- albyl-e ( blodfortynnende for å gi bedre gjennomstrøming av næringsrikt blod til livmoren) og crinone ( progesterontilskudd som hjelper til med å danne næringsrikt slim der inne)... Kort sagt lagde vi et skikkelig koselig spa-hotell der inne slik at småen kunne få kose seg mest mulig Og det ser ut til å ha funket )) Heia legen min
MissAntrop Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2009 Så bra at du har en så ivrig og dyktig lege!!! Hvordan forklarte han at du allerede har hatt et normalt svangerskap og fødsel kontra alle abortene dine? Jeg lurer jo på når forandrer ting seg og hva får de til å forandre seg. Jeg er rett og slett redd for at både jeg og sambo begynner å bli for gamle... Jeg har også hørt at Albyl-E skal funke godt og har lyst til å spørre legen min om det når jeg eventuelt blir gravid igjen. Må du gå på denne pillecoctailen hele svangerskapet? Åhh, jeg kjenner jeg er SÅ ivrig etter å komme igang igjen og har nå begynt å drikke Solvipect hostesaft og har "babyklister" klart til den dagen jeg får positiv test. Her skal ingen ting være uprøvd..
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Det er vel heller immunsystemet som har begynt å jobbe på høygir, vet ikke helt hvorfor igrunnen.... Jeg er 35, gubben 28 Så nja, gammel og gammel.... Vet ikke hvor gamle dere er ,jeg? Pillecocktailen gikk jeg på en stund.... -Crinone gel begynte jeg med hver dag til ca uke 7,- så annenhver dag til uke 10, hver tredje dag til uke 12, hvor jeg avsluttet... -Prednisolon (2x5mg) gikk jeg på 2 piller til uke 10,- så nedtrapping,- først en pille daglig i en uke, deretter en halv per uke, så avsluttet... -Albyl-e tar jeg fortsatt fram til uke 28. En pille daglig,- 75mg Skal krysse fingrene masse for deg,vennen... Håper det går raskt i svingene og at du blir på tjukka fort
MissAntrop Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2009 Jeg håper virkelig jeg har en like forståelsesfull og hjelpsom lege om jeg skulle slite med å bli gravid eller miste. Jeg har egentlig en magefølelse på at jeg blir raskt gravid igjen, men som du skjønner, veldig bekymret for hvordan det skal gå. Og om det går galt skylder jeg alltid på at jeg har noen kg for mye og at det helt sikkert er det legen kommer til å si også. Huff... Jeg er, eller rettere sagt, blir også 35 og typen blir 41 så du og jeg er ihvertfall jevngamle Klarer du å holde deg rolig nå når du er gravid eller går du og bekymrer deg?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 Bekymrer meg som et uvær Dvs, nå har jeg endelig funnet roen. Tar meg selv i å se etter farge på papiret og er ikk e menneske før ultralyder, men trooor jeg omsider har senket skuldrene skikkelig... Men de første 12 ukene var fæle og laaangdryge.... Man må sloss mot sin egen panikk og må bevisst roe nervene flere ganger for dagen. Ihvertfall måtte jeg det...Og noen ganger løp jeg på do hele tiden,- også når jeg ikke skulle,- bare for å se om der var farge.... Og like ofte utsatte jeg toalettbesøk for jeg ville ikke se om der var farge på papiret..... Men, dette med kg for mye... Jeg er 182cm høy og 130 kg Så litt mer enn "noen" kilo for mye.... Og det som er med disse extra kiloene er heller at noen overvektige sliter med syklus og det å bli gravid....Når man først har litt gravid så har ikke fedme så mye med det å holde på barnet. Om det er en trøst. Legen min har ikke tenkt vekten min en eneste gang i forhold til saene... Og det er faktisk deilig.
MissAntrop Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2009 Du gir utrolig beroligende, opplysende og ærlige svar, Uglemamma! Det setter jeg veldig stor pris på. Godt å høre at man ikke har hatt fokus på vekta di. Det har heller ikke vært kommentert til meg, bortsett fra legen min i mitt første svangerskap. Var på kontroll i uke 12 og hun skulle se om hun fant hjertelyd, men påpekte flere ganger at det var lite sannssynlig å finne så tidlig, det var mest hos tynne jenter. jeg som hadde en del magefett var det heller tvilsomt, mente hun. Men tenk, etter noen sekunder hørte jeg verdens herligste lyd og jeg tenkte; "haha, up yours!" Den første graviditeten var jeg bekymret hver eneste uke og var så redd, så redd. Nå sist var jeg bombesikker på at dette skulle gå bra, men den positiviteten der førte meg ikke langt, gitt. Ekstra bekymret blir jeg når jeg leser om de som drar på UL og mister uka etter og slikt, og ikke minst, de som mister sent i svangerskapet. Hjelpes, hvordan skal dette gå.....
Mido Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 Hei. Jeg opplevde SA i mitt første svangerskap. Ble gravid 1. EL etter dette, og han er i dag 4 år. Har en til på ett år nå, og har ikke hatt noen flere triste opplevelser som SA/MA. Masse lykke til;-) Vi er så utrolig heldige som får oppleve dette å bli foreldre;-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 Ja, de sier jo at graviditet er som å kjøre bil ...kremt,- nesten ihvertfall Alle må igjennom et kræsj en gang... Og det sies at alle med flere barn opplever en sa... Hvor sant det som sies alltid er kan man jo lure på, men da har du hatt din ihvertfall....Så nå er det dags for lykke. Og det der med å tenke at man kan miste sent i svangerskapet,- det kan man ikke tenke på . Da går man jo under. jeg vet i bakhodet at det kan skje, men prøver meg på en positiv tankegang likevel. Må jo prøve å nyte svangerskapet etter så mye bekymring,- og før bekkenløsninger tar meg igjen Og jeg smilte da du nevnte "Up yours" Jormoren min pakker meg inn i humor... Kaller meg frodig og slike fine ord om store damer. Passer meg utmerket,for da har vi en smilende tone hele tiden. Jeg vet selv hvor stor jeg er uten å få det servert med negative ord hele veien Og hjertelyden er vakrest i verden... Nest etter sovende barn på fanget-lyden Ja, vi er fantastisk heldige som får oppleve dette! (Selv om vi skulle selvsagt vært foruten tapene...) -Ærlige spørsmål fortjener jo ærlige svar forresten! Og nå når jeg har kommet meg litt ovenpå i svangerskapet kan jeg godt dele oppmuntring med andre som ikke har kommet så mange uker,- ennå
MissAntrop Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2009 Det er så godt å høre slike historier, Mido. Tusen, tusen takk!!!
MissAntrop Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2009 Hehe, jeg må le av bilsammenlikningen din - morsom . Det er jo ingen som spør om det er sjanse for å kræsje flere ganger når man først har kræsjet en gang. Vi har noe å lære der Du har jo veldig rett, man kan ikke gå rundt å tenke på at man kan miste, hvilket liv ville det vært??!! Men det tar på å være bekymret og nå i det siste har jeg begynt å klandre meg selv for at jeg ikke var nok bekymret sist gang. Hadde jeg vært det så hadde jeg kanskje ikke mistet??!! Selvfølgelig, fornuften i meg sier jo at det er jo overhodet ikke hold i en slik tankegang eller utsagn, men man blir liksom på desperat leting etter forklaringsmodeller på hvorfor det gikk som det gikk. Å tenke slik må rett og slett være en forbannelse! Huff... Det var dagens utblåsning Nå skal jeg hjem og vaske hus mens jeg growler "Jeg blir gravid, jeg blir gravid" og headbanger til Darkthrone.. Man må finne sine egne måter å opparbeide seg både positiv tankegang og sunn fornuft på, tror jeg
Bolla og lille rosin Skrevet 11. mai 2009 #14 Skrevet 11. mai 2009 Hei!! Vi prøvde å bli gravid i nesten to år før jeg endelig ble gravid i oktober. Mistet i SA i nivember, men ble gravid etter en mens og er nå 22 uker på vei og alt ser kjempebra ut så langt!! Ønsker deg masse lykke til:))
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. mai 2009 #15 Skrevet 11. mai 2009 Ahaaa.... Darkthrone nemlig Du skal ikke til Bergen i August da? Hole in the sky og greier. Jeg skal dit, stor mage, sikkert krykker pga bekkenløsning og i sandaler siden beina sikkert ikke kommer oppi boots ;P Hadde vært kos å stå med en annen stor mage og skåle i munkholm ;P ( Ja,at du har mage da er selvsagt med i beregningen ) Du skulle sett meg på Hits 06,- Celtic Frost,- 2 uker før termin, diger som et uvær, sandaler, krykker, tømmerstokklegger og fikk låne stol av røde kors... Metal \,,/ .................Kremt...... Jeg vet at det er fort gjort å finne slike rare forklaringer ja... Jeg følte ofte i 1.tri at hvis jeg sluttet å bekymre meg så jinxet jeg meg selv og ville komme til å miste....Føler det innimellom fremdeles... At jeg ikke skal slappe helt av for da...da skjærer det seg. Og så sniker fornuften seg inn og prøver å få meg til å slappe av likevel....
MissAntrop Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2009 Jeg har ingen planer om Bergenstur under HITS enda ihvertfall. Fader, jeg er fortsatt bitter og sur for at jeg ikke kom meg dit når Danzig spilte i 2004. Hmmff! Haha, men det hadde vært stas å mageskåle i alkoholfritt, gitt, det må jeg si! Bergen er en nydelig by og får dessuten masse, masse bonuspoeng av meg pga pingvinene Hehehe, jeg synes som jeg ser deg bli oppvarta av Røde Kors under HITS 06. Vedder på de var stressa for at du skulle føde der og da Selv var jeg på Laibach når jeg var ganske gravid, om ikke helt høy Fantastisk og jeg håper jo snuppa her hjemme etterhvert viser at hun har en preferanse for GOD musikk og ikke bare Lady Gaga som er det store nå... *sukk*
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 11. mai 2009 #17 Skrevet 11. mai 2009 Hehe,- tror de var mer redd for at jeg skulle føde da jeg var på WASP 5 dager på overtid ;P Knis*... Hjalp ikke,- hun ble der inni til 10 dager over termin... Laibach kunne jeg veeeeldig gjerne ha tenkt meg å se! Fikk ikke med meg at de hadde spilt i 06, kanskje like greit ;P Isa har rar musikksmak...Ikke så mye metal,- selv om hun liker "hestesangen" til Dimmu og syns Slayer er supertøft. På rommet sitt har hun Knutsen og Ludvigsen samlecd og elsker den... Ellers liker hun Røyksopp og Abba På onsdag legges full ineup ut til hits på Holeinthesky.no,- Sjekk det ut. Blir masse bra da. Kanskje lysten på Bergenstur endrer seg? Pingvinene er jo ikke så langt unna Verftet! Hvem var den felles bekjente vi har forresten? Jeg er nysgjerrig som alltid
MissAntrop Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 11. mai 2009 Åhh, WASP!! Mine barndomshelter sammen med Kiss Åh, Laibach er helt sinnssyk bra live!! De spilte i Oslo to ganger på relativt kort tid, først på Rockefeller og så på Betong. Jeg blir helt blank i øynene bare jeg tenker på det, jeg.. Frøya er også veldig glad i Knutsen og Ludvigsen og var faktisk på konsert med de i fjor. Kjempemorsomt - det var faktisk min første konsertopplevelse også; Knutsen og Ludvigsen i samfunnshuset i 79 Da skal jeg sjekke ut hits-sida på onsdag - alternativt så kan kanskje du minne meg på at jeg skal gjøre det Vår felles bekjente er Tania. Hun bodde noen år her i Trondheim og vi ble kjent via Bifrost. Nå bor hun i Bergen og jeg tror hun er inne i Gotham Nightsmiljøet. Mener å huske det. Hun har forøvrig tegnet to av mine tattiser - de fine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå