*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 og nå har jeg så vondt i stingene! Noen som vet hvilke smertestillende som funker best og som ikke er farlig for babyen jeg ammer?
Babyønske �� Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 På sykehuset fikk jeg, Naproxen og Pinex Forte. Hjemme hadde jeg ikke Pinex Forte, så tok paracet i stedet for. Trappet ned på Naproxen ganske fort, et par dager, og tok heller større dose paracet, da det er tryggere når man ammer. Og en annen ting som ble redningen for meg var Xylocain salve, vet ikke hvor vidt det er anbefalt i forhold til stingene, men jeg MÅTTE bare. Hadde et par som var så vonde at jeg kaldsvettet av og til.
CMH Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Grattis med baby . Paracet anbefales vel ja Ellers kan du jo ringe sykehuset og spørre. Ellers anbefales grønnsåpevannbad mot vonde, såre sting.. Hånddusj etter du har vært på do er visst også til å anbefale. Er helt grusomt med de stingene etter fødsel, jeg tissa seriøst ikke mer en en gang for dagen ca fordi det gjorde så vondt de 3 første ukene.
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2009 Tusen takk for gode råd! Jeg må jo bare holde ut, men tror nok det blir et par paracet før jeg legger meg i kveld...!
Lemonia Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Jeg hadde også grusomt vondt lenge etter fødselen og gynekologen sa jeg skulle ta full dose Ibux + full dose Paracet (var også det samme jeg hadde fått på barsel).
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Grønnsåpebad fungerte topp til meg:) Fylte vann i badekaret og hadde i mye grønnsåpe. Så var det bare å sette seg oppi. Ble mykere og føltes ikke så stramt lenger. Ring sykehuset/legen å hør hvor mye smertestillende du kan ta og hvilken type. De kan evt se på det og ta opp stingene som strammer og sy på nytt:) Ibux skal man vel egentlig ikke ta hvis man ammer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå