Gå til innhold

Spiser dere ferske reker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker pille ferske reker, nå er ikke lysten noe mindre akkurat:( Er 11 uker i sv.skapet. Hvordan er det med dere andre gravide...spiser dere reker nå mens dere er gravide eller holder dere borte fra skaldyr? Hvor farlig er dette egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge rekene er ferske og ingen fare for at du kan få magasjau av de,så er det ingen fare for fosteret,men innmaten på krabber anbefales vanligvis ikke å spise. reker er vel noe man skal holde seg unna når man ammer i tilfelle allergi hos barnet og kolikksmerter.

Jeg har spist reker og det er helt trygt ellers hadde jeg aldri gjort det:)

Skrevet

reker er ikke farlig. Det eneste jeg vet du skal holde deg unna av skalldyr er selve kroppen til krabbene. Klørne kan du fint spise :)

Ellers står igrunn alt her: http://matportalen.no/Emner/Gravide

Skrevet

Spist kilovis med reker de siste månedene - er nå de er best, og vet det er leeenge til neste gang (føder snart), så har nytt det mens det var mulig.

Skrevet

Matportalen.no

Ikke farlig.

Skrevet

Du kan spise skalldyr selv om du ammer.

Skrevet

Jeg har spist masse reker i svangerskapet. Kompansert med reker da man skal holde seg unna spekemat når man er gravid. Reker og spekemat er mat jeg elsker når solen dukker opp......

Eneste jeg har hørt er at man skal være litt forsiktig med reker når man ammer. Man skal sjekke om babyen kan få noen reaksjon på at du spiser reker.

Så bare kos deg masse med rekene dine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...