Mummimamma 09+12 Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Jeg er 14 uker i dag og da mannen min trykte litt på magen for å kjenne etter livmoren var det akkurat som et lite sprell i magen min, varte bare 1 sekund. Kan det ha vært babyen? er førstegangs.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Jeg er førstegangsgravid og fortsatt i tvil om jeg virkelig har kjent noe. Er nå 18 uker på vei, og i går kjente jeg et slags sprell i magen. Akkurat som en fisk som sprellet. Det varte et nanosekund, derfor så er det så vanskelig å si om det er babyen eller ikke. Det går så fort at jeg rekker ikke å kjenne ordentlig etter, så sitter jeg igjen med en følelse at det sikkert var innbilning, eller tarmene som boblet. hehe
Mummimamma 09+12 Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2009 De sier jo at det kjennes ut som en fisk som sprellet, så det var sikkert babyen hos deg. Jeg synes for min del at det var litt vel tidlig å kjenne noe. Men det kjentes ut hverken som luft eller tarmen og blæra var akkurat tømt.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Det var sikkert liv du også kjente. Er jo ikke umulig å kjenne noe i uke 14 heller
Mammaioktober Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Det samme kjente jeg før "Sprell". Jeg var ca 14-15 uker da. Og jeg var sååå usikker på om det var babyen eller luft i magen! Hehe. Trodde mest at det var bare luft jeg da. Men jeg måtte liksom stoppe opp og tenke hver gang jeg kjente det, for det var liksom helt annerledes enn noe jeg hadde kjent før. Og nå er jeg 17 uker og kjenner små "dunk". De har blitt sterkere på en måte, og det er den samme rare følelsen inni meg som jeg fikk tidligere. Jeg tror det var babyen du kjente jeg. ) Det er såå rart å kjenne disse små bevegelsene altså. Og veldig koselig.
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Det var helt sikkert babyen du kjente.).Det er ikke altfor tidlig å kjenne liv i uke 14 selv om det er din første altså! Da jeg skulle ha min første for 12 år siden kjente jeg liv for første gang i uke 14! Men det var ikke slik jeg kjente det da..Det kjentes ut som det var et "ekstra" hjerte som dunket på den ene siden nedi der.Det var slik jeg forklarte det for jordmoren.Og hun sa det helt sikkert var liv fra babyen jeg kjente! Så jeg tror det var babyen du kjente:)
Tigerpote Skrevet 10. mai 2009 #7 Skrevet 10. mai 2009 Hei! Jeg er også førstegangs, og har kjent bevegelser i noen uker. Trodde først at det bare var innbilning, men vet nå at det er babyen jeg kjenner :-) Bare vet det liksom, vanskelig å forklare hvorfor jeg vet det. Jeg er akkurat ferdig med uke 17 i dag! Jeg vil beskrive det som bølger i magen og leamus:0) Spesielt på høyre side, det var også der legen fant hjertelyden. Utrolig fint å høre, i tillegg til å kjenne bevegelsene.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 10. mai 2009 #8 Skrevet 10. mai 2009 Det er nok babyen ja. har hatt det på akkurat samme måte, og først nå er jeg ordentlig sikker på at det er babyen (18+ 1 uker)
satser & vesla Skrevet 10. mai 2009 #9 Skrevet 10. mai 2009 Hei. jeg blir 14 uker på tirsdag. Jeg kjente noe i magen i dag, slags boblefølelse. Så det var artig å lese om hva du opplevde, for jeg tror det var nurket som kanskje beveget seg :-) Tidlig eller ei, jeg storkoser meg med følelsen. Gleder meg til jeg begynner å kjenne sparkene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå