Amalie82 Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Gikk vannet deres andre gangen, når det ikke gikk første? De måtte ta mitt like før fødselen.
Høne Pøne Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Jepp:) Med førstemann tok de vannet på sykehuset, men nummer to gikk det hjemme nokså plutselig en uke før termin.
cec26 Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 Vannet mitt har ikke gått på noen av fødslene... har blitt tatt på sykehuset...
Shiny84 Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 med nr 1 gikk det på nattan i senga, han er født på kvelden.. med nr 2 gikk det ikke............ vet ikke helt om det kom ut med ungen evt... står fostervann ikke avgått på fødsels papirene....
småmåsen Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 vannet gikk når pressriene startet på begge fødslene...
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Vannet gikk i det babyen kom ut på alle tre her. De forsøkte å ta det med førstemann men fikk det ikke til, for hinna var for stram.
Amalie82 Skrevet 10. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2009 Håper nesten ikke det går før jeg. Er redd for at det sal skje når jeg er på butikken eller noe, eller at hele senga blir klissvåt!
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #10 Skrevet 10. mai 2009 Nei. JM fortalte meg på med nr 3, at styrken på fosterhinnene ofte er noe som går igjen. De med svake fosterhinner opplever gjeren at alle fødsler begynner med vannavgang, elelr vannet går tidlig. D med sterke fosterhinner opplver gjerne at vannet ikke går rett før pressriene (blir tatt) på alle sine fødsler. Selvsagt finnes det jo unntak da! :-) Her gikk vannet rett før pressriene med nr 1, og ble tatt ved 9-10 cm åpning med både nr 2 og 3.
Plutselig_gravid Skrevet 10. mai 2009 #11 Skrevet 10. mai 2009 Med førstemann tok de vannet på sylkehuset. (Langt ut i fødselen) Nå med andremann gikk vannet hjemme. Splasj i sofaen Hadde da hatt rier en del timer, men de var ikke så vonde og det var 5-10 min mellom de. Hehe fikk sjokk jeg og kvapp skikkelig til. Hadde ikke ventet det siden jeg aldri opplevde at vannet gikk av seg selv med nr 1.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 10. mai 2009 #12 Skrevet 10. mai 2009 Jeg har født to barn og begge fødslene har startet dagen før UL-termin med at vannet plutselig splasjet i gulvet. Trodde dette var helt normalt jeg, men ser nå at de fleste fødsler ikke starter slik!
Gjest Skrevet 10. mai 2009 #13 Skrevet 10. mai 2009 Tror det bare er ca 10-15% av alle fødsler som starter med vannavgang :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå