prinzezze_2år_venter på spire Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 jeg klarer meg ikke uuten noe som helst salat en heel uke! det er jo salat i det meste! bare en vanlig baguett.. kan jg ikke spise den heller da?? må jeg plukke ut alt det grønne og sunne?? skal til tyrkia... Legen nevnte bare at jeg måtte passe på å spise godt gjennomstekt kjøtt han..
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 salat man ikke vet hvor godt er vasket skal man vaere forsiktig med, fordi det kan ha vaert i kontakt med katteavforing el. lignende. Vokser jo pa bakken dette her, og de bakteriene kan overfores til skinken eller baguetten, sa det hjelper ikke ta det av, men kanskje fa laget en baguett uten salat, tomat etc. du kan jo kjope et salat hode pa markedet og vaske og spise pa hotellet.
X10ne Skrevet 10. mai 2009 #3 Skrevet 10. mai 2009 Jeg hadde ikke spise salat i Tyrkia i hvert fall, men alle må jo gjøre seg opp sin egen mening om hvor "streng" man skal være med kosten. Det sies at dårlig vasket salat er en av de største kildene til magebesvær her hjemme også. Selv regner jeg med at jeg er vant til bakteriefloraen her i norge og spiser salat ute.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 10. mai 2009 #4 Skrevet 10. mai 2009 Nei man bør ikke spise salat i syden, hvertfall ikke når man er gravid. Du vet ikke om den er vasket og da kan jorda på salaten inneholde feks listeria.
gravid-81 Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 jeg vile ikke spist salat i utlandet i det hele tatt, jeg er forsiktig med dette i norge også (men det er meg da). Jeg har vært forsiktig med salat i utlandet før jeg ble gravid også, fordi dette er som tidligere nevnt her en kilde til bakterier. opplevde i spania en gang vi var ute å spiste hamburger på en velkjent resteurant (ikke mc donald..) en gjeng, alle spiste salat bortsett fra meg og alle ble dårlige med magevondt og diare... Så tror nok jeg ville kjøpt og vasket den selv:-)
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 Jeg fikk beskjed om å bestille uten salat generelt fra legen da jeg bodde i Guatemala. Gikk fint det. Ble en vane etterhvert. Men snakket med noen endre nordmenn som var der på jouranlist tur. De var manko på flere av reisefølget som var innlagt på sykehus grunnet salat. De hadde spist på en dyr fin resturat, men hjelper ikke det når de skyller salaten i samme ekle vannet. Var vannet som var ille der og gjorde at de ble syke. Så hadde ingen hensikt å skylle salaten. De fikk noe ormegreier som gikk under huden. Jeg fikk helt angst hvert fall. Så ingen salat på meg i fattige land hvert fall. (kloakkanlegg og vann er ikke det beste der nede!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå