Kvitrebekk Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 Vi skal nå selge vårt hus og jeg har begynt å bekymre meg for at jeg ikke finner noe jeg vil like i en prisklasse vi kan leve med. Så har jeg tittet litt på disse "ferdighusene". De annonserer jo hus til under 1.5 mill. Så må man jo kjøpe tomt i tillegg da. Men hva kommer av utgifter i tillegg? Og hvor lang tid tar det før et slikt hus står ferdig?
Sjefsmegga Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Tomt, div. utgifter til kommunen, noen til å bygge, grunnarbeid på tomt med eventuelt grunnmur/ kjeller, rørlegger, elektrikker, så skal huset innredes, males, flis, tepper, gulv etc. Tro meg, det blir mye dyrere enn man forestiller seg, og ofte tar det mye lengre tid også enn forespeilet. Har selv ikke bygget nytt hus, men kjenner mange som har, og flere som faktisk ikke har had råd til å bo i husa sine selv, som har vært tvunget til å selge. Så har man ikke råd til å kjøpe et hus som står der ferdig, så har man i hvertfall ikke råd til å bygge noe hus. 1,5 mill for ferdighus, det blir trolig det dobbelt når det står ferdig.
Kvitrebekk Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2009 Da får vi vel satse på at det dukker opp noe vi liker. Har ikke lyst til å gå noe særlig høyere enn ca 2.1-2.2. Vi tenkte at vi kanskje hadde fått bygget et lite hus. Ønsker oss ikke noe stort siden vi bare er 3 og ikke kommer til å bli flere. Grunnen til at vi begynte å tenke på det er at det er så utrolig lite som blir lagt ut her nå. Selvfølgelig er det fine hus rundt den prisen, bare ingen som vil selge akkurat nå :-)
Sjefsmegga Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Skjønner, men da bør dere vente litt. Er så mye uforutsett som kan skje hvis man bygger hus og har litt begrensninger når det gjelder økonomien. Dette måtte vi ta hensyn til også, men jeg kunne jo tenkt meg helt nytt selv. Men det får bli den dagen vi vet vi har mye å gå på har vi kommet fram til.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 Titt på alvsbyhus.no Vi skal bygge gjennom de.. Vi gleder oss!! ) Her er blant annet det man vil få i tillegg: Alt dette inngår: Komplett standard fundament, materialer og montering Maling/tapetsering av vegger samt golvlegging. Utvendig beskyttelsesmaling. Husholdningsmaskiner som komfyr, ventilator, oppvaskmaskin, kjøl/sval og frys. Garderobeskap med full høyde- Komplett leveranse av el installasjon. Komplett VVS-leveranse Tak over entre er standard. Forberedt 2 etasje (1 ½ etasjes hus) inkl. trapp og vinduer. Energibesparende hus med blant annet varmepumpe og vinduer som har lavemisjonsglass med argonfylte isolerglass. Samarbeide med markedets ledende leverandører.
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Du kan som regel regne katalogpris x 2 pluss tomtepris... Vi tenkte på å bygge, men har slått det fra oss fordi man har så liten kontroll over utgiftene, det bare baller på seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå