Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er på høy tid at jeg kjøper vogn til den lille nå, men jeg får jo ikke bestemt meg.... Jeg skal i butikken å ta en litt ordentlig titt, men hadde vært fint å høre om noen har noen erfaring med disse vognene:

- Simo 630 Kombi..

http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=15239&template=product_info&open=974

- Brio Happy Duovogn... http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&template=product_info&func_id=14212&open=975

- Emmljunga City Cross(med bag)

http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=catalog.show&func_id=976&open=14/976&struct=local&table=CATEGORY&sort=TXT&search_menu=&open=976

Jeg har ikke bil, så kommer til å gå MYE med vognen og kanskje busse litt. Jeg vil helst ha vognen så lenge som mulig, så lurer litt på hvor praktiske de er når man tar ut bagen, hvordan de er sammenlagt etc.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kikket litt på alle tre, og de er jo fine alle sammen. Men hvis du kommer til å gå mye og lenge med vognen så ville jeg vurdert en trejuling.... De er så vanvittig mye lettere å svinge, spesielt når ungen blir større.

Min personlige favoritt er denne; Urban jungle

http://barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=352&category_id=85&option=com_virtuemart&Itemid=410

Den er helt fantastisk!!!!!!

Uansett; lykke til med kjøpet!

Skrevet

vi har brio happy duo :) vi er kjempefornøyd med den. lett å ta av og på bag og lett og legge sammen. den er veldig god å trille også :) har trilla rundt her etter vi fikk den ;) hehe

Skrevet

City Cross vant jo testen i TV2 Hjelper deg...Tror den er veldig bra. Hadde tenkt å kjøpe Brio Happy Duo, men det ble Emmaljunga Smart Duo istedet...har flere venninner som er superfornøyd med den!

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med noen av disse. Men jeg har en emmaljunga duo edge (4 hjul) fra forrige. Denne synes jeg var god å trille. Har også en quinny speedy. Den er lettere, men ingenting på vinterføre. Emmaljungaen er tyngre, men jeg foretrekker å bruke denne når jeg skal gå langt. Quinnyen ligger for det meste i bilen til shoppingbruk. Min erfaring er også at 3-hjulingene har lettere for å tippe. Liker ikke disse når jeg skal kjøre kollektivt.

Vil anbefale deg å se litt på dine behov, værforhold der du bor osv når du velger.

Skrevet

Vis du skal busse og gå mye ville jeg ikke valgt noen av disse vognene..

i så fall må du kanskje regne med å kjøpe en letter joggevogn etterhver og så bruke den store til sovevogn hjemme..

blir helt svett jeg var simo kombi.. o.l'

Skrevet

Jeg sniker litt fra 2, trimester. Jeg hadde en Simo duo sist, den er tung men til gjengjeld fantastisk stabil og god å trille når du skal trille mye. I tillegg skriver du at du vil ha vognen lenge, med andre ord er ikke Brio happy noe for deg, da den er liten. Simo, emmaljunga edge og lignende vogner er store og kan brukes lenge:) Jeg satser på masse trilling denne gangen også og har valgt å kjøpe Emmaljunga Mondial, så blir spennende å se om den kan måle seg med simoen:)

Skrevet

jeg ville valgt emmaljunga city cross. den er kjempe lett og utrolig mange som skryter av den. mange som kjøper den også når ungen er 1år.. så da har du den vognen fra nyfødt og til 3år.

emmaljunga har generelt bra vogner mener da jeg.

Skrevet

Jeg har kjøpt Emmaljunga Nitro City, utrolig lett, liten og nett, m/ 4 hjul hvor de to fremste er litt mindre og vendbare. Den er kjempelett å trille/styre også! Dette er 2009-modell og har mange likheter m/ city cross- bare at den er enda lettere og hjulene er litt annerledes.

Ville selv ALDRI valgt 3-hjuling, synes de er grusomme å trille og går man i litt ulent terreng velter de så fort som bare det. Jeg har jobbet i barnehage og har prøvd en del 3-hjuling modeller, det er godt mulig det finnes gode, men min erfaring med de er ikke så gode...

Mitt vognvalg ble preget av disse kriteriene:

-lett å trille og styre

-lett i vekt

-nett og liten m/ tanke på butikker og buss, osv

-design

Er superfornøyd med den!!!

Skrevet

Jeg gikk mye tur med forrigemann og er glad jeg hadde en som svingte lett. Så enten en med tre hjul eller en med to forhjul som kan svinge alle veier ville jeg si er lurt.

Min erfaring er at trehjulingen aldri tippet.

Videre er det greit at det er plass til vognen på buss osv. En del 4hjulinger er så enorme at man ikke får plass om det er en vogn på bussen fra før, det kan være litt dumt.

Ellers var det for oss veldig viktig etterhvert at vognen ikke var for stor. Ja, den skulle passe barnet, men etter et års trilling ville vi ha noe som ikke ble så masete å trille overalt. Men der er folk forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...