Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på babyverden er jeg 5+5. og i barnimagen er jeg 6 uker. hadde siste mens 30 mars. hva er mest riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler er riktig :-)

Dette kommer opp med jevne mellomrom, for det skaper en del forvirring.

Du er 5 fullgåtte uker og 5 dager inne i din sjette uke.

På babyverden er du 5 uker på barnimagen er du i 6 uke. :-)

Skrevet

Ja jeg fant plutselig ut at jeg er ei uke mindre enn det bim siden viser:(

Jeg er 9+5, og da vil jo det vel si at jeg har igjen 2 dager før jeg er 10 uker.

Hvorfor har det stått siden onsdag at jeg er i uke 10 på bim? Det må jo bli feil? Jeg begynner jo ikke på uke 10 før mandag.

Skrevet

Jeg er også forvirret over dette.. Når bytter man uke da? Det kan jo ikke alltid være på en mandag. Jeg fikk siste mens på en fredag. skulle tro at jeg byttet uke i svangerskapet på en fredag også da, men ifølge babyverden er jeg 4 + 6 idag. Det vil si at jeg bytter uke på mandager. Hmm..

Skrevet

Nei jeg vil tro man bytter uke etter den dagen man fikk mens siste gang. For min del var det på en mandag men her inne skifter uken på en onsdag..Hvorfor???? Ifølge babyverden skifter jeg på mandag som jeg vil tro er riktig..

Skrevet

Begge deler stemmer. Det er den 10. uken og da er du 9 uker på vei. Når du er 10 uker på vei, er du i den 11. uken. Den 1. uken er du fra 0+1 til 0+6, og når du er 1 uke på vei, er du i uke nr2. Forstår du?

Dette er akkurat som vi teller år. Det 19.århundre er fra 1800-1899.

Skrevet

Da forstår jeg:), men føler det blir feil å regne slik så da holder jeg meg til babyverden sine uker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...