Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som jobber/har jobbet i barnehage mens dere gikk/går gravid??? Hvor lenge orket/klarte dere å jobbe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg jobber 100% i barnehage, men er bare 18 uker på vei. Det går greit, men har en lang vei til jobb (2 timer en vei) og merker at jeg er sliiiten. Er også 99% sikker på at jeg har fått bekkenløsning, og i tillegg har en kraftig allergi for bjørkepollen.

Barnehagen jeg jobber i er og en IA bedrift (inkluderende arbeidsmiljø) så de legger til rette for meg slik at jeg kan få litt avlasning i jobben. De skal få inn en vikar for meg, selvom jeg er på jobb, så jeg kan være inne og pusle med mitt/rydde vaske etc, mens de andre er ute.

Men jeg merker med meg selv at jeg er ufattelig sliten og at det går utover barna, noe som ikke er morsomt i det hele tatt, så kommer nok til å ta meg noen dager nå etter 17. mai, for å få roet ned litt. For min del og barna. Håper jo på å holde ut lengst mulig.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg er 16 uker og begynner å merke det godt. Jeg har bare 15 min reisetid med bil. Der jeg jobber er det en basebarnehage så vi har derfor 16 barn i alderen 1 til 6 år. Mest i alderen 4/5. Vi er ikke alltid nok voksne og avlastning er det ikke snakk om å få. dem har allerede nå begynt å mase om jeg kommer til å jobbe til høsten og det aner jeg ikke.. lurer bare på hvor lenge andre har holdt ut :)

Skrevet

Hei :) jeg er også 16 uker, og jeg jobber 30% . mandag, onsdag, fredag fra 09-12.45. Resten er jeg syke meldt. har en sønn hjemme på snart 17 mnd. og en mann som jobber 4-4. så det er alt jeg klarer nå. Føler meg litt dum da for var først sykemeld 100% for kvalme fra uke 7-13. Så jobbet jeg 2 uker 50%, men merket at jeg ikke klarte det, så nå ned i 30%. Er akkurat begynnt på de 30% så får se om det blir litt bedre. Jeg jobber også i basebarnehage. vi er 27 barn fra 1-3 år. og skal egentlig være 9 voksne. men det er jo aldri så mange på jobb, Alikevel så prøver kolegaene mine og gjøre det de kan for tilrettelegging :) Hvis de ikke kan tilrettelegge for deg, så kan legen din helt sikkert sykemelde deg. Du skal jo ikke slite deg helt ut, må ta vare på deg selv og babyen vet du:)

Jeg merket at jeg fikk vondt i rygg, hofter, bekkend hvis jeg var for lenge på jobb, og da var jo resten av dagen min ødelagt, og er jo ikke sånn det skal være. Jeg ville kjent ordentlig etter hva du virkelig orker nå, og så tatt en tur til legen og snakket med han :)

Lykke til:)

Skrevet

Kommer antagelig til å bli sykemeldt 100% om et par uker når den skal fornyes. Er da nesten 22 uker på vei. Har vert 40% sykemeldt siden jeg var 17 uker.

Jobber med små fra 0-2 år, og sjefen vil ikke gå med på korte dager. Så det er hovedgrunnen til at jeg sikkert blir fullt sykemeldt nå snart.

Skrevet

takk for svar :) totalt i barnehagen vår er det 64 barn. men på min avdeling er det 16 barn og vi er 3 voksne.

Jeg har før prøvd å få sykmelding men legen min er ikke så villig til å gi meg det og mener det at jeg bare er for lat til å jobbe. Jeg har en datter på 20 måneder og det er ikke bare bare. Hun går oxo i samme barnehage som jeg jobber. Det gjør ting enklere med tanke på henting og levering men det kompliserer også ting på jobb...

Men har bestemt meg for å prøve litt til og så heller ringe legen min da...

Skrevet

Jeg merker også at når jeg kommer hjem fra jobb er jeg helt ødelagt i kroppen/bekkenet. Gruer meg til å legge meg nesten, fordi det gjør så vondt, men samtidig er så trøtt. Skal ringe legen på mandag og høre. Synes også det er for ille at jeg evt. må bli sykemeldt. Legen ville egentlig sykemelde meg for pollenallergien, da formen min ikke er på topp pga. den og av de medisinene jeg kan få hjelper ingen av dem.

Selvom de har tilrettelagt på jobben så jeg kan være inne, merker jeg det jo. Da går jeg jo fram og tilbake og rydder etc. på avdelingen. Og halter bortover. Er også ny i jobben, snart jobbet der en mnd bare og synes nesten at det er flaut/litt ekkelt å bli sykemeldt allerede nå. Men selvsagt, helsen er mer viktigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...