Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for første gang, og lurer på når det er vanlig å bestille legetime? Og er det legen som bestiller time hos jordmor dersom jeg ønsker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan! Jeg er gravid for annen gang, og har som du termin i januar 2010. Jeg har akkurat bestilt time til legen, skal dit om ca 2 uker. Sist jeg var gravid måtte jeg bestille time hos jordmor selv, og sånn tror jeg det er vanlig. Skal bestille time hos jordmor etter jeg har vært hos legen.

Skrevet

Heia :)

Jeg har nettopp bestilt time til legen, skal ditt 19mai. er 4+6 i dag.

Fikk legen til å ordne time til jordmor sist gang jeg var gravid, var ingen problem det.. Fikk med et slik ark der det står når kontrollene er :)

Skrevet

Jeg har vært på 1. kontroll, da var jeg 11+3 på vei.

Det var noen blodprøver hun ikke kunne ta enda, som man må vente til uke 12+1 en med. Hadde jeg vist det hadde jeg ventet en uke til med 1. kontroll. Skal til 2. kontroll i uke 16 og UL i uke 20.

Skrevet

jeg er også 4+6 idag og skal til legen 19.mai:)

Skrevet

Det er vanligst med 1 time mellom uke 8 og uke 12. Ring legekontoret og hør hva de praktiserer. Min lege tar ikke imot før uke 12 (man kan selvsagt komme for sykemelding, men hun fyller ikke ut helsekortet, blodprøver, sjekker fosterlyd osv før uke 12).

Skrevet

Tusen takk for alle svar! :) veldig greit å kunne spørre her inne, kan liksom ikke spørre venninner om sånn enda :) Noen som har vært på privat UL her?

Skrevet

Kan man finne ut noe særlig ved en tidlig GU?

Skrevet

jeg har min første legetime 20 mai,da er jeg 7 uker på vei å da fyller vi ut helsekort,tar alle blodprøvene som skal tas...også sender legen henvisning til ul :) så skal jeg til jordmor i uke 11....skal også til ul den 22 mai,da skal di sjekke om d kan være mer enn 1 baby i magen,gleder meg til å se d lille så ligger inni meg å voksen,d beste blir å få se et bitte lite hjerte som slår :)

Skrevet

Jeg er 2. gangs-gravid og var hos legen på fredag, 8+2 på vei. Ho var ikke så nøye på akkurat når man var til 1.kontroll. Var noen prøver som ikke skulle tas før uke 10-12, men kunne like gjerne tas nå, for var jo ikke så langt unna. Fant termindato, fylte ut helsekort, sendte inn papirer for ul og tok blodprøver. Fikk spurt litt om ting jeg lurte på og ellers var det greit å komme i gang med kontrollene syns jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...