Tonita Skrevet 9. mai 2009 #1 Skrevet 9. mai 2009 rosa prinsesse-sykkel med støttehjul som hun vil kjøpe til snuppa. Hun spurte sambo om hva vi synes og han sa at det var helt opp til henne... Saken er bare den at lillesnuppa ikke har lært seg å sykle på trehjulsykkel enda. Hun blir 3 år i slutten av september og ikke så stor for alderen. Hun har fått en godt brukt trehjulsykkel av en kollega av meg. Hvis svigermor absolutt vil kjøpe sykkel hadde det vært kjekt med ny trehjulsykkel istedet. Denne tohjulingen vil hun tidligst kunne bruke sommeren til neste år, og hva skal hun med den frem til da? Tror det blir litt rart for henne å bare få en sykkel for å se på... Ja ja, sykkelen skal hun selfølgelig få kjøpe til henne og vi tar imot med takk. Hva synes dere?
It's all about me Skrevet 9. mai 2009 #2 Skrevet 9. mai 2009 Er ikke noe vanskligere å sykle på 2hjuling med støttehjul enn en trehjulssykkel. Så som 3 år synes jeg hun fint kan få sykkelen svigemoren din vil kjøpe. MYE kan skje i løpet av sommeren.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. mai 2009 #3 Skrevet 9. mai 2009 foreldrene mine gjorde det samme i fjor, da var småen 1 1/2 år og fikk sin første vanlige sykkel med støttehjul...hehe.. jeg prøvde å hinte litt om at en trehjulsykkel kanskje var mer nyttig, men den ville de ikke være med på... hehe. men han er veldig stolt av skykkelen sin, selv om han nå er 2 1/2 og enda ikke kan sykle på den. men han sitter på den og later som innimellom. skal sies at han ikke greier og sykle på de små trehjulsykklene i barnehagen heller så sånn sett spiller det ingen rolle her.
ღ askepott ღ Skrevet 9. mai 2009 #4 Skrevet 9. mai 2009 Vi har akkuratt kjøpt en tohulssykkel til vår datter (snart 3 år)... I barnehagen sa de at hun var den eneste på gruppa som ikke hadde dreisen på sykling. Hadde bare ikke interesse... Det som er at 3hjulssyklene er vanskelige å sykle på, de har så liten omkrets å spinne rundt på (vanskelig å forklare Men jenta vår bare ELSKER sykkelen, hun er såå stolt. Vi kjøpte også sånn foreldrehåndtak, så kan vi dytte henne opp bakker og passe på hvor hun kjører. Nå kan vi gå lengre turer med hun på sykkel, det er så koselig. Les litt i denne artikkelen også: http://www.klikk.no/foreldre/foreldrerollen/article450857.ece
ღ askepott ღ Skrevet 9. mai 2009 #5 Skrevet 9. mai 2009 ...det som også er med det foreldrehåndtaket - det funker så bra. Når hun er sliten kan vi bare dytte henne, og hun bare sitter der... Er ikke tungt i det hele tatt Bare pass på, det er lettere å få større fart på en 2huling
2søtesmåh Skrevet 9. mai 2009 #6 Skrevet 9. mai 2009 Det er faktsik letter å skle med tohjlssykkel med støttehjul. Det er letter og trø og de er like stødige. Trenger ikke å være så dumt..Vi har en liten tohjuls sykkel m støttehjul som gutten på 1,5 faktisk når ned på pedalene på , på 3-hjulingen når han ikk ned enda..Men han skjønner ikke konseptet med å trø enda da ) Så blir nok ikke sykling før neste år tenker jeg..Ikke så veldig tålmodig heller den gutten )
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 9. mai 2009 #7 Skrevet 9. mai 2009 Tror jenta di blir glad for den sykkelen jeg, enten være seg om hun må vente ett år for å bruke dne eller ikke jeg har ei snuppa på 21mnd, hun har trehjulssykkel og hun tråkker av gårde som en helt! Løsnet koden med å trå forrige helg, så nå er det på med hjelm og albuebeskyttere
Gjest Skrevet 9. mai 2009 #8 Skrevet 9. mai 2009 Vi hadde tenkt å kjøpe trehjulssykkel til toåringen vår, men da han fikk prøve trehjulingen og tohjulingen på butikken så vi at den med to hjul var mer stabil og lettere for ham å trå på, så tohjuling trenger ikke være dumt det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå